Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!
  • Naslovna
  • Politika
  • Gospodarstvo
  • Sport
  • Događanja
  • Crna kronika
  • Hrvatska i svijet
  • PR članak
  • Lifestyle
  • Video
  • Arhiva
  • Home
  • Hrvatska i svijet
  • Cestarinu ćemo plaćati bez zaustavljanja

Cestarinu ćemo plaćati bez zaustavljanja

Hrvatska i svijet
15. siječnja 2019.
N.K.
1139
Share
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
autocesta

Cestarina na autocestama u nadležnosti Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka – Zagreb naplaćivat će se bez zaustavljanja elektroničkim sustavom DSRC – Dedicated Short-Range Communications ili preko sustava automatskog čitača registarskih oznaka – Automatic Licence Plate Reader (ALPR), piše Večernji list.
Taj novi sustav naplate cestarine u Hrvatskoj predlažu španjolski savjetnici iz tvrtke IDOM Consulting koji su od resornog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture dobili posao izrade studije sustava elektroničke naplate cestarina. Konzultanti tako predlažu tzv. free flow (slobodni protok), naplatu cestarine na više trakova. Sustav naplate bit će, dakle, bez zaustavljanja, beskontaktan i bezgotovinski. Naplata s pomoću DSRC sustava znači da u vozilu mora biti uređaj odnosno transponder preko kojeg bi se očitavala prijeđena kilometraža i obračunavala cestarina. To je sustav sličan postojećem ENC-u, no DSRC funkcionira bez usporavanja i zaustavljanja vozila. Kako doznajemo, savjetnici predlažu da DSRC bude obvezan u teškim vozilima dok će za laka biti opcija. Njima će na raspolaganju biti i ALPR.
Ipak, novi sustav naplate primarno će biti temeljen na DSRC-u. Transponder za taj način plaćanja cestarine moći će se kupiti ili iznajmiti, a njegova cijena je oko 10 eura. Predviđeno je da prodajna mjesta tih transpondera budu na svim graničnim prijelazima, u morskim lukama, na strateškim mjestima na autocestama, u velikim hrvatskim gradovima. Osim toga, ti uređaji će se distribuirati i preko trgovina, benzinskih crpki, automata i pošte.
Hrvatski DSRC sustav bit će kompatibilan sličnim sustavima drugih zemalja pa će, primjerice, Talijani, koji su već godinama na tom sustavu, kad dođu u Hrvatsku moći platiti cestarinu s pomoću svog transpondera. Distribucija tih transpondera trebala bi funkcionirati kao distribucija vinjeta koje svatko tko, primjerice, putuje u Austriju ili Sloveniju bez problema može kupiti na benzinskim crpkama ili graničnim prijelazima. Transponder će imati zvučni signal koji upozorava korisnika o transakciji, a imat će i ugrađen uređaj koji će detektirati je li maknut s držača. Predviđeno je da baterija transpondera traje više od šest godina.
Korisnici DSRC-a moći će sklapati tzv. prepaid ugovore dok će se oni koji žele plaćati cestarinu nakon vožnje morati registrirati, odnosno morat će HAC-u i ARZ-u dostaviti podatke o svojim kreditnim karticama ili bankovnim računima. Tzv. postpaid bit će omogućen i za DSRC i za ALPR korisnike. Valja napomenuti da će novi sustav biti temeljen na DSCR-u, a da je naplata s pomoću registarskih oznaka opcija te da španjolski konzultanti, kako doznajemo, s hrvatskom stranom trebaju raspraviti je li nam uz DSRC potreban i ALPR. ENC se trenutačno na autocestama HAC-a i ARZ-a upotrebljava u 37 posto transakcija, a španjolski savjetnici procjenjuju da će svi oni prijeći i na DSCR.
Mjesta naplate budućeg sustava trebala bi biti instalirana na istim lokacijama na kojima su sad naplatne kućice. Na tim lokacijama bit će i kontrolne točke. Ta mjesta naplate i kontrolne točke činit će portali iznad autoceste na kojima će biti DSRC antene i kamere koje će automatski detektirati i klasificirati vozila. Osim toga, kontrolu naplate cestarine obavljat će i mobilne jedinice, odnosno vozila opremljena DSRC antenama, a svako od tih vozila trebalo bi pokrivati 80 kilometara autoceste. Pod naplatom će biti i dalje oko 1100 kilometara autocesta.
Prema neslužbenim procjenama, uvođenje novog sustava moglo bi stajati oko 500 milijuna kuna, a godišnji troškovi njegova održavanja iznosili bi oko 60 milijuna kuna. Nakon što se donese konačna odluka o novom sustavu, slijedi natječaj za njegovu ugradnju. Početak uvođenja novog sustava naplate cestarine očekuje se u siječnju 2021. godine. Prvu godinu novi će sustav koegzistirati s postojećim sustavom, a to znači da će uz naplatne kućice biti i trakovi za tzv. free flow, a od siječnja 2022. godine u uporabi bi bio samo novi sustav.

vzaktualno.hr / vecernji.hr

N.K. 11180 Posts   0 Comments

Prethodna Vijest

Rekorderi proteklog vikenda s 2,95 promila i 238 km/h
Crna kronika
2019-01-15

Sljedeća Vijest

Pretežno sunčano, jutra u minusu
Događanja
2019-01-15
Izdvojeno
Varaždinski predškolci crtežima proslavili početak Olimpijskog festivala
Sport
17. svibnja 2025.
Nikolina Pofuk Bajz
VREMENSKA PROGNOZA Lijep početak dana, a onda moguće pogoršanje
Hrvatska i svijet
17. svibnja 2025.
Alenka Kučić
OVO SU DANAŠNJI GODOVNJACI Imendan slave Gizela, Paškal i Paško
Lifestyle
17. svibnja 2025.
Alenka Kučić
NAJBOLJA ANALIZA REALIZIRANIH OBEĆANJA U MANDATU GRADONAČELNIKA NEVENA BOSILJA: 5 NAGRADA VARAŽDINU U 4 GODINE
Događanja
16. svibnja 2025.
Siniša Kalajdžija
Video & fotogalerija
FOTOGALERIJA Na Uskrsni ponedjeljak, dječje veselje ispunilo Park Velika graba u Sračincu
Fotogalerija
22. travnja 2025.
U Zaboku je svečano otvoren onkološki centar UPMC-a vrijedan 20 milijuna dolara
Fotogalerija
26. ožujka 2025.
HDZ Varaždinske županije slavi tri i pol desetljeća rada: „Postigli smo povijesne rezultate, nikada više ulaganja i projekata”
Politika
18. ožujka 2025.
FOTO Mali Varaždinci proslavili najšareniji dan u godini! Njih 1500 zaplesalo na Europskom trgu
Fotogalerija
4. ožujka 2025.
Toplički fašnjak: Tradicija, veselje, šarenilo i kreativnost na ulicama Varaždinskih Toplica
Fotogalerija
3. ožujka 2025.
Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!

© 2025 Vox media d.o.o. – za marketing i komunikaciju

Impressum
Uvjeti i pravila korištenja | Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka
Cjenik oglašavanja

  • Developed by Online-press ltd.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u Uvjeti i pravila korištenja i Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.