Crni petak ili Black Friday, odnosno četvrti petak u studenome, i u Hrvatskoj se već pomalo udomaćio, a praksa dolazi iz SAD-a, gdje Black Friday slijedi blagdan Dana zahvalnosti pa je u pojedinim državama taj petak neradni dan i školarci imaju produljeni vikend. Kako piše Jutarnji.hr, cijele obitelji tada odlaze u shopping, a u ta četiri neradna dana u trgovinama se potroši prosječno 50 milijarda američkih dolara. Popusti idu i preko 80 posto, trgovine se otvaraju u ranim jutarnjim satima, a neke već i iza ponoći. Kupci kampiraju ispred najdražih trgovina, jure po trgovini, tuku se za artikle... Takve histerije još, na sreću, nema kod nas, iako je Crni petak svake godine sve popularniji.
Mnogi će iskoristiti popuste, ali Ilija Rkman, dopredsjednik "Potrošača", društva za zaštitu potrošača, kaže da ljudi često samo gledaju koji je popust i trpaju stvari u kolica.
- To je tipičan primjer neplanske i impulzivne kupnje, bez razmišljanja, koja može naštetiti kućnom budžetu - ističe Rkman, koji savjetuje kako iskoristiti visoke popuste na Crni petak.
- Treba ranije isplanirati što želite kupiti i pridržavati se plana. U trgovini treba pozorno gledati cijene prije i poslije sniženja, a najpametnije je 15 dana ranije pratiti cijene kako biste ih mogli usporediti kada krenu sniženja - savjetuje Rkman te dodaje da isto vrijedi i za online kupovinu, a dobro je i prije kupnje u trgovini pregledati ponudu na webu.
Na ovogodišnji Crni petak brojni su poznati brendovi popularni u Hrvatskoj spustili cijene i bogatom ponudom mame Hrvate, no, ima i onih koji jednostavno ne shvaćaju (ili ne žele shvatiti) bit "Crnog petka" pa na veliko reklamiraju popuste od svega 20 posto. Ako već kopirate Amerikance, kopirajte ih kako treba i spustite cijene "do najge"!
a.kučić/vzaktualno.hr/jutarnji.hr