Na inicijativu europarlamentarke Biljane Borzan, Hrvatska agencija za hranu provela je analizu kvalitete nekoliko proizvoda koji se prodaju u Hrvatskoj i Njemačkoj.
Istraživanje je dokazalo da, primjerice, Nutella u Hrvatskoj nije jednaka kao ona u Njemačkoj, ali to nije jedini slučaj! Istraživanje je obuhvatilo 26 proizvoda iz Hrvatske i Njemačke, a značajne razlike u kvaliteti su, osim kod omiljenog slatkog namaza, pronađene kod još četiri proizvoda: Wuddy hrenovke, Hipp dječja hrana, Danone Activia, Haribo gumeni bomboni i Ariel deterđent za pranje rublja.
- Woody hrenovke od pilećeg i purećeg mesa na hrvatskom tržištu, suprotno nazivu su rađene od tzv. otkoštenog mesa, koje se prema EU propisima ne smije označavati kao meso. Njemački proizvod je napravljen od pravog purećeg i pilećeg mesa –rekla je Borzan, a prenio Jutarnji.hr.
Kod još 14 proizvoda, odnosno gotovo 54 posto od ukupno analiziranih, nađena je razlika u kvaliteti, a kod 9 od tih 14 je nađena razlika i u kvaliteti i u cijeni. Samo četiri proizvoda nisu pokazala nikakvu razliku u cijeni i kvaliteti, a to su: Happy Day 100% Orange, Red Bull, Barilla Spagetti i Lenor.
Važno je dodati kako je većina analiziranih proizvoda skuplja u Hrvatskoj nego u Njemačkoj. Primjerice, čipsi Pringles su za 110 posto skuplji u našim trgovinama nego u onima u Njemačkoj, dok je Colgate pasta za zube skuplja za skoro 80 posto.
- I ovo istraživanje je, kao i ranija europska istraživanja, potvrdilo opravdanost stava više od 80 posto naših građana koji misle da ih multinacionalne kompanije tretiraju kao građane drugog reda. Moj posao je da Europska unija radi za ljude, a ovi rezultati su veliki doprinos rješavanju ovog problema na razini Unije – kaže Borzan.
a.kučić/vzaktualno.hr/jutarnji.hr