Ikea ima i specifičan način prodaje koji utječe na kupovinu. Prodaja je organizirana tako da kupac kupi više proizvoda nego što namjerava. Tome služi izgled same prodavaonice, odnosno kružni koncept golemog izložbenog prostora koji kupca vodi određenim putem - donosi Jutarnji.hr.
Kupcu se teško vraćati natrag, a nema ni prečica da se uputi direktno po stvar koju želi, ali zato na ovaj način može razgledati sve što je na prodaju. Taj zavojiti put je prilika da uoči ponudu mnoštvo zgodnih i jeftinih sitnica, dekoracija, stvari koje nije ni znao da “treba”. Čak i ako uđe s čvrstom namjerom da kupi samo jedan ili dva komada namještaja, dokazano je da će zbog ovakvog načina prodaje izaći s puno više stvari. Tako je Ikea, kažu stručnjaci, našla suptilan način da uđe u podsvijest kupca i izazove potrošačku želju.
Dio uspjeha je i nešto što drugi još nemaju: da bi kupcu omogućili što lakšu i udobniju kupnju, ponudili su kompletnu uslugu. Od prijevoza besplatnim autobusom, do garderobnih ormarića, kolica i plave velike torbe za kupovinu, te čuvanja djece, restorana i dućana s hranom. Svjesni da kupci zapravo idu na izlet u njihove goleme trgovine izvan grada, da im za obilazak trebaju sati, da se umore pa ožedne i ogladne, Ikea im negdje na pola obilaska nudi restoran gdje jeftino mogu nešto pojesti, odahnuti i skupiti snagu da nastave kupovati. Ako se ne želite umarati, a i nije vam do “Ikea efekta” nakon sastavljanja namještaja, tu je online kupovina, prijevoz i montaža.
U priči o Ikei ne treba se zanositi jer izlazeći u susret kupcima cilj je navesti ih da potroše što više. Kao i svima drugima - iako se u tome, treba priznati, ponaša bolje od njih.
www.vzaktualno.hr/Jutarnji.hr