Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) objavila je rezultate ispitivanja tržišta tiska u Hrvatskoj u 2015. i 2016. godini.
Svi su pokazatelji u padu - prodaja, oglašavanje i trgovina, piše N1. Po prodaji, najjača je Styria grupa, a Hanza Media na tržištu oglašavanja u dnevnim novinama. Po podacima iz istraživanja, lani je prodana naklada svih općeinformativnih dnevnika u Hrvatskoj iznosila 73,7 milijuna primjeraka, što je u odnosu na 2015. pad za 8 posto.
Najveću prodanu nakladu u 2016. godini, kao i u prethodne četiri godine, ostvario je dnevnik "24sata" (Styria grupa Hrvatska), temeljem koje ostvaruje tržišni udjel između 30 i 40 posto. Slijedi "Jutarnji list" (Hanza Media Grupa) s tržišnim udjelom između 20 i 30 posto, dok je s udjelom između 10 i 20 posto treći "Večernji list" (Styria grupa Hrvatska). Značajnu prodanu nakladu ostvarili su i nakladnici općeinformativnih dnevnika "Slobodna Dalmacija" (Hanza media Grupa) i "Novi list" (Glas Istre). Oba su dnevnika regionalnog karaktera i također bilježe pad prodaje u odnosu na 2015. godinu, a tržišni udjeli im se kreću od pet do 10 posto, navode iz ATTN-a.
Najprodavaniji tjednik je "7Dnevno" (nakladnik Portal dnevno d.o.o. u stečaju), ali i on u 2016. ima "izraženi padajući trend prodaje". Drugi po prodanoj nakladi je "Globus" (Hanza Media), dok je treći tjednik "Međimurje" (nakladnik List Međimurje d.o.o. iz Čakovca). Sva tri tjednika bilježe tržišne udjele između 10 i 20 posto, pokazalo je istraživanje AZTN-a.
a.kučić/vzaktualno.hr/n1