U poduljem priopćenju, kojeg prenosimo u cijelosti, USKOK je obavijesti javnost za što se tereti saboska zastupnica Barbara Antolić Vupora, zatim pročelnik u gradskoj upravi Grada Varaždina te ostali okrivljeni.
USKOK je, na temelju kaznene prijave Policijske uprave varaždinske i rezultata imovinskih izvida Samostalnog sektora za financijske istrage Porezne uprave, donio rješenje protiv osmero hrvatskih državljana (1962., 1968., 1952., 1957., 1986., 1975., 1972., 1962.) i jedne pravne osobe zbog osnovane sumnje na počinjenje kaznenih djela zlouporabe položaja i ovlasti, poticanja na zlouporabu položaja i ovlasti, pomaganja u zlouporabi položaja i ovlasti, trgovanja utjecajem i davanja mita za trgovanje utjecajem.
Osnovano se sumnja da je, nakon što je 3. lipnja 2024. od strane Državnog inspektorata Republike Hrvatske, Područnog ureda Varaždin, Službe građevinske inspekcije utvrđeno da je u tijeku izvođenje bespravne nadogradnje i rekonstrukcije kuće u suvlasništvu II. okr. i njenog supruga u Varaždinu, uslijed čega je naložena zabrana daljnjeg izvođenja takvih radova uz upozorenje mogućeg pokretanja prekršajnog postupka te posljedično uklanjanja bespravno izvedenih radova za koje nije ishođena pravovaljana građevinska dozvola, II. okr. osobno istoga dana, a potom i putem III. okr. - stalne sudske vještakinje za graditeljstvo i procjenu nekretnina, koju je angažirala u svrhu poduzimanja svih potrebnih radnji radi ishođenja građevinske i uporabne dozvole.
Od I. okr. - privremenog pročelnika Upravnog odjela za gradnju i komunalno gospodarstvo Grada Varaždina (dalje: Varaždina), zatražila da joj žurno i neovisno o ispunjenju zakonom propisanih uvjeta izda građevinsku dozvolu za rekonstrukciju kuće, na što je I. okr. pristao. Nakon što je II. okr. podnijela prijavu početka gradnje uz neprikladnu dokumentaciju te upoznala III. okr. sa stvarno izvedenim radovima, nedostacima i nepravilnostima, zatražila je od njega da osobno izda građevinsku dozvolu.
Potom je III. okr., znajući da nisu ispunjeni uvjeti za izdavanje građevinske dozvole, uputio II. okr. da dostavi novu dokumentaciju i novi projekt u kojima bi ti nedostaci bili prikriveni. Istovremeno je podređenim službenicima naložio arhiviranje ranije dostavljene dokumentacije. Zatim je II. okr., sukladno dogovoru s I. i III. okr., 7. lipnja 2024. podnijela zahtjev za izdavanje građevinske dozvole za rekonstrukciju kuće koji predmet je potom I. okr. uzeo sebi u rad.
Potom je 12. lipnja 2024., protivno Zakonu o gradnji, na temelju neprikladnog glavnog projekta izdao građevinsku dozvolu u kojoj je neistinito naveo da je strankama u postupku omogućeno osobnim pozivom da izvrše uvid u spis predmeta te da su se sve stranke odazvale i nakon uvida u spis dale izjave o suglasnosti sa zahvatom. Na opisani način je osigurao da se nakon pravomoćnosti građevinske dozvole postupak građevinske inspekcije obustavi. Potom je 16. listopada 2024. III. okr., po punomoći II. okr., zatražila izdavanje uporabne dozvole za rekonstruiranu građevinu, prenijevši I. okr. da je II. okr. uporabna dozvola žurno potrebna jer ističe rok za završetak radova zbog sredstava prikupljenih iz Fonda za energetsku obnovu.
Slijedom navedenog je I. okr. 18. listopada 2024. izdao uporabnu dozvolu te sačinio zapisnik o obavljenom tehničkom pregledu u kojem je neistinito naveo kako je zajedno s III. okr. obavio tehnički pregled građevine u suvlasništvu II. okr. te kako je nakon pregleda predočene dokumentacije i pregleda izvedenih radova na licu mjesta utvrdio da su radovi izvedeni u skladu s aktom o gradnji i projektnom dokumentacijom te da je pouzdanost građevine dokazana na tehničkom pregledu, a koji tehnički pregled u stvarnosti nije obavio, dok su I. i III. okr. potpisali zapisnik o provedenom tehničkom pregledu.
Nadalje se osnovano sumnja da je IV. okr. - voditeljica Odsjeka za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenja u Varaždinu, zatražila od I. okr. da u navedenom upravnom odjelu u kojem je pročelnik osigura zapošljavanje njenog sina na radno mjesto upravnog referenta za javna davanja – vježbenika, na što je I. okr. pristao.
Potom je IV. okr. poduzela radnje u svrhu donošenja izmjena i dopuna Plana prijma u službu za 2023. godinu na način da se u upravna tijela Varaždina umjesto jednog primaju tri vježbenika sa završenom srednjom stručnom spremom. Nakon toga je I. okr. 4. prosinca 2023. raspisao javni natječaj za prijam u službu na navedeno radno mjesto. Tijekom provedbe natječaja na koji se prijavio sin od IV. okr., a kako bi imenovanom osigurao ostvarivanje potrebnog rezultata na testiranju i zapošljavanje na navedenom radnom mjestu, I. okr. je upoznao IV. okr. s pitanjima i zadacima prije provođenja provjere znanja i sposobnosti znajući da će ih ona prenijeti svojem sinu, što je IV. okr. i učinila. Tako su mu osigurali ostvarivanje potrebnog rezultata pa je po provedenom natječajnom postupku primljen u svojstvu vježbenika u službu u Upravni odjel za gradnju i komunalno gospodarstvo Varaždina.
Također se osnovano sumnja da su se tijekom kolovoza 2024. godine u Varaždinu, V. i VII. okr. dogovorili da će VI. okr. za novčanu nagradu, korištenjem svog službenog položaja savjetnika za graditeljstvo i prostorno uređenje u Odsjeku za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenja u Upravnom odjelu za gradnju i komunalno gospodarstvo Varaždina, kao i ranijeg zaposlenja u Varaždinskoj županiji, poduzeti sve potrebne radnje kako bi se u ubrzanom roku osiguralo udovoljenje zahtjevu za izdavanje rješenja o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu neovisno o ispunjenosti uvjeta.
Nakon što je 21. kolovoza 2024. navedeni zahtjev zaprimljen te je s njim zadužena VI. okr. - pomoćnica pročelnika za upravne poslove u gospodarstvu i prometu u Upravnom odjelu za gospodarstvo i europske poslove Varaždinske županije, V. okr. je zatražio od VI. okr. da odmah i neovisno o ispunjenosti uvjeta udovolji navedenom zahtjevu. Tako je VI. okr. 23. kolovoza 2024. izdala rješenje navedenog Odjela o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu u kojem je neistinito navela da je očevidom i uvidom u dokumentaciju utvrđena ispunjenost uvjeta iz mjerodavnog zakona i pravilnika, zanemarivši nedostatke s kojima je upoznata te zemljišnoknjižnu zabilježbu da za građevinu u kojoj se nalazi apartman nije priložena uporabna dozvola. Sukladno prethodnom dogovoru, VI. okr. je isplatila V. okr. novčanu nagradu u za sada neutvrđenom iznosu.
Osim toga se osnovano sumnja da su, od početka 2023. do sredine veljače 2025. godine u Varaždinu, V. i VIII. okr. kao direktor IX. okr. trgovačkog društva (dalje: društvo) dogovorili da će V. okr. za novčanu nagradu korištenjem svog službenog položaja višeg stručnog suradnika za graditeljstvo, a potom i savjetnika za graditeljstvo i prostorno uređenje u Upravnom odjelu za gradnju i komunalno gospodarstvo, kao i na temelju tog položaja ostvarene suradnje s poslovnim partnerima i trgovačkim društvima povezanim s Varaždinom, poduzimati sve potrebne radnje kako bi se osiguralo i ubrzalo postupanje Varaždina i s njim povezanim trgovačkim društvima povodom zahtjeva i realizacije poslova od interesa IX. okr. društva.
Sukladno dogovoru, nakon što je 6. lipnja 2024. IX. okr. društvo podnijelo zahtjev za izdavanje građevinske dozvole za izvođenje radova, V. okr. je zatražio od I. okr. da se predmet dodijeli u rad točno određenom referentu kojem je potom davao upute kako i u kojem roku treba izdati građevinsku dozvolu, vodeći pritom računa da to bude nakon 1. srpnja 2024. kako društvo ne bi bilo u obvezi platiti vodni doprinos obveza plaćanja kojeg je s tim datumom ukinuta. Postupajući prema uputama referent je 2. srpnja 2024., iako je bio na godišnjem odmoru, izdao traženu građevinsku dozvolu koja je postala pravomoćna 29. srpnja 2024. godine.
Potom je V. okr., na traženje VIII. okr., budući da je na gradilištu bilo potrebno izvesti priključak vode na vodomjerno okno s hidrantom, istoga dana kontaktirao suradnike iz trgovačkog društva zaduženog za poslove vodnog gospodarstva u kojem Varaždin ima više od 50% poslovnih udjela, i zatražio žurno postupanje. Zaposlenici IX. okr. društva je V. okr. predao sve odlučne raspoložive podatke i isprave, a kada je utvrđeno da je za potrebe takvog priključka vode i montaže vodovodnog priključnog okna nužno razrezati asfalt, za što je potrebno odobrenje Varaždina, kod svojih kolega ishodio žurno rješavanje.
Za navedeno je VIII. okr. isplatio novčanu naknadu sukladno dogovoru na način da je IX. okr. društvo po ispostavljenim računima trgovačkog društva koje nije obavljalo nikakvu poslovnu djelatnost i kojim je prikriveno upravljao V. okr., za usluge savjetovanja koje nisu nikad izvršene tijekom 2023. i 2024. godine izvršio uplate ukupnog iznosa od najmanje 17.600,00 eura.
USKOK će sucu istrage Županijskog suda u Zagrebu predložiti određivanje istražnog zatvora protiv petero okrivljenika.