Na Franjevačkom trgu i u atriju Županijske palače subotnje prijepodne bilo je u znaku velike gastro manifestacije nacionalnog značaja - 'Dana zaštićenih hrvatskih autohtonih proizvoda' gdje su se predstavili domaći OPG-ovi i delicije iz svih krajeva Lijepe naše. Tako su istinski gurmani i oni koji cijene autohtone hrvatske okuse mogli probati Istarski pršut, Međimursko meso z tiblice, Poljički soparnik, Varaždinsko zelje, Baranjski kulen i još mnogo drugih delicija. Na otvaranju manifestacije bio je, uz domaćina župana Radimira Čačića, posebnu savjetnicu Nataliju Martinčević, i istarski župan Valter Flega te državni tajnik Ministarstva poljoprivrede Tugomir Majdak.
Podsjetimo, Varaždinska županija je po prvi puta domaćim ovoj manifestaciji, a organizatori su Ministarstvo poljoprivrede, Varaždinska županija te Istarska županija.
-Ovo je najbolje što Hrvatska može ponuditi od autohtonih proizvoda. Nema toga puno, ukupno je to 22 proizvoda i s ponosom ističem da su ovdje i naša dva, a to je Varaždinsko zelje i Zagorski puran. Kao pionir su ovdje kolege iz Istre koji su prvi zaštitili svoj pršut. Cijeli niz naših proizvoda je u procesu zaštite. Tu je bučino ulje po čemu smo u Europi jedini iznad statističke greške i po šećernoj repi. 5 posto proizvodnje bučinog ulja u Europi je Hrvatska, od toga 20 posto mi proizvodimo i najveći smo proizvođač.Svi smo tu i ima puno razloga da građani Varaždina osjete ovaj sajam - rekao je Čačić.
Istarski župan Flega istaknuo je kako mu je drago što s Varaždinskom županijom sudjeluju na ovoj manifestaciji gdje se promoviraju zaštićeni autohtoni proizvodi na nivou EU i gdje mogu izmijeniti iskustva s ciljem edukacije i pomaganja jedni drugima.
- Hrvatska je među prvih 10 zemalja po broju zaštićenih proizvoda s oznakama EU kvalitete. To omogućuje našim poljoprivrednicima dostupnost tržištu, prodaju po većoj cijeni, a Ministarstvo omogućuje proces zaštite i pomoć u tom djelu. Nakon zaštite još 10-tak proizvoda, sljedeći zadatak je udružiti poljoprivredne proizvođače i OPG-ove kako bi koncentriranom ponudom i većim obujmom plasirali svoje proizvode na tržište. Ministarstvo je donijelo akcijski plan promoviranja domaćih proizvoda prema javnim institucijama. Slijedi nastup na tržištu kao poseban izazov za Ministarstvo - zaključio je Majdak.
M.Horvat/www.vzaktualno.hr