Varaždinski gradonačelnik Neven Bosilj u ponedjeljak je predstavio idejno rješenje za najproblematičniju točku u Varaždinu – Kućansku rampu te najavio kako je konačno došlo vrijeme za spajanje dva dijela grada, istočnog i zapadnog.
Naime, prema idejnom projektu postojeći problem Kućanske rampe trebao bi se riješiti izgradnjom podvožnjaka između Wissertove i Supilove ulice.
- Vjerujem da ćemo do kraja ovog mandata pokrenuti radove. Vrijeme je da se to izgradi u sljedeće tri do četiri godine. To je jedan veliki zahvat. Imamo veliku podršku Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Hrvatskih željeznica i vjerujem da je konačno došlo vrijeme da spojimo dva dijela Varaždina, istočni i zapadni i da ljudi iza Kućanske rampe postanu punopravni stanovnici ovog grada – rekao je Bosilj.
Kako naglašava, za razliku od prethodnog, ovaj projekt je održiv i izvediv i bitno je jeftiniji.
-Imamo podršku Ministarstva i riječ ministra da će se to uspjeti isfinancirati – poručio je čelni čovjek Grada.
Idejnim rješenjem predviđena je izgradnja podvožnjaka na način da se spusti istočni dio Ulice Frana Supila te da se na njezinom najnižem dijelu oblikuje raskrižje koje će se povezati s podvožnjakom ispod kolodvora. Podvožnjak će se na istočnoj strani povezati s Ulicom Adolfa Wisserta, a osim spuštenog istočnog dijela kolnika, zapadni dio kolnika Supilove ulice ostat će dvosmjeran i na postojećoj razini što će omogućiti nesmetano odvijanje prometa prema današnjem režimu i prilaz svim parcelama uz cestu.
Istovremeno će se u Ulici A. Wieserta rampa podvožnjaka nalaziti otprilike u sredini današnje ulice, tako da će se bočno od nje zadržati prostor za pješake i bicikliste te istovremeno prostor za kolne pristupe postojećim objektima.
Jedna od važnih prednosti ovog rješenja je da se promet zadrži u Supilovoj, a ne uvodi neposredno u centar grada koji to opterećenje nije u mogućnosti preuzeti. Uz novo predviđeno denivelirano T raskrižje, postojeće četverokrako raskrižje Supilove, Vilka Novaka i Anine ulice, te postojeće trokrako raskrižje Supilove i Kolodvorske ulice rekonstruirat će se u raskrižja s kružnim tokom prometa. To će omogućiti najkvalitetnije odvijanje prometa i najbolju pokrivenost svih smjerova.
Pješački i biciklistički promet u Supilovoj odvijat će se obostrano na razini postojeće ulice. Na zapadnoj strani, uz privatne parcele, predviđeno je uređenje postojeće staze širine 3,10 m što zadovoljava za dva smjera pješaka i jedan biciklista. Na istočnoj strani ulice, uz kolodvor, predviđena je također staza za dva smjera pješaka ali i za dvosmjerni promet biciklista.
Prijelaz pješaka i biciklista iz Supilove u Wissertovu odvijat će se kroz podvožnjak odvojeno od cestovnog kolnika. Visina predviđenog pješačko biciklističkog profila je 2,50 m, a širina 3,60 m. Za prilaz pješačkom i biciklističkom dijelu podvožnjaka predviđena su stubišta i pokretne stube na obje strane tunela.
vzaktualno.hr