Kada spojite strast, upornost, pristojnu dozu ludosti i kreativnost dobijete Sinišu Vugreka - varaždinskog umjetnika, konstruktora i inovatora koji već 20 godina stvara i transformira metal u čudesne forme, a izradio je i prvu hrvatsku teardrop kampericu koja ovih dana kreće u promociju. Siniša nam je ispričao sve o svojim projektima, pa smo tako saznali da tu nije kraj njegovoj mašti i stvaralačkoj energiji, stoga vam uz kampericu, predstavljamo još dva njegova velika projekta – prvi varaždinski romobil i dizajnerski ručno rađeni namještaj brenda No. 3. kojeg izrađuje u suradnji s braćom Sačić. Sve to, ali i neobični bicikli koje su Varaždinci imali priliku isprobati na prošlogodišnjem Špancirfestu, krije se iza tvrtke VS CUSTOMS j.d.o.o., čiji je vlasnik Siniša. Kao što smo već spomenuli, Siniša nije samo obrtnik, konstruktor i poduzetnik već i umjetnik koji se može pohvaliti brojnim metalnim skulpturama izrađenim u različitim tehnikama obrade i iskorištavanja metala, kao što je primjerice scrap metal art, gdje autor koristi različite metalne dijelove, prenamjenjujući ih i transforimirajući u nešto potpuno novo i drugačije, dajući im pritom novu estetsku, ali i uporabnu dimenziju.
Kako kaže, ideja za teardrop kampericu postoji već dugi niz godina, no sada su prilike sazrijele da se ovakav komplicirani i zahtjevan projekt realizira, a izrada je trajala oko godinu dana. Ciljano tržište je cijela Europa, osobito skandinavske zemlje.
Jedinstvena teardrop kamperica
Iako teardrop kamperice u svijetu nisu novost, Sinišina kamperica itekako jest jer sadrži elemente po kojima se u velikoj mjeri razlikuje od klasičnih kamperica namijenjenih serijskoj proizvodnji.
-Kamperica sadrži neke elemente koje druge kamperice nemaju, kao što je prolazni TV, koji se izvlači na dvije strane, a tu je i sistem vode koji je u potpunosti naš proizvod, što znači da ništa nije kupljeno. Išli smo toliko daleko u izradi da smo stvorili jedinu kampericu predviđenu za serijsku proizvodnju, koja je izrađena od prirodnih materijala, kao što je drvo. Jedino je podvozje metalno, a ono što je kupljeno na kamperici je osovina i rudo jer je to prekomplicirano za testiranje, dok smo sve ostalo sami izradili – objašnjava Siniša i dodaje kako je kamperica izrađena od drvenih panela s vanjske i unutarnje strane, a između su letve te XPS stiropor za toplinsku i zvučnu izolaciju. Nakon toga obrađena je s epoksi smolom radi vodonepropusnosti.
680 kg praktičnosti - bez jeftinih kineskih elemenata, kompletna oprema, poseban softver
Dakle, većina kamperica koja se radi za serijsku proizvodnju radi se od plastike, dok je ova kamperica izrađena od prirodnih materijala i to je prva i osnovna razlika, ističe Siniša.
- Druga razlika je osiguranje prikolice koje je vezano uz automobil, što znači da se osiguranje ne mora posebno platiti. Također, ideja je bila da ovu kampericu može vući bilo koji automobil jer kompletno opremljena teži samo 680 kilograma. Ima krovni otvor i kompletno riješenu ventilaciju, instalaciju struje od 12 V i 220 V s inverterima, solarno napajanje, kuhalo, frižider te plinsku instalaciju. Što se tiče električnih instalacija, ne koristimo jeftine kineske stvari već švedsku tehnologiju. Postoje još neke pogodnosti i dodatne mogućnosti, a to je napajanje s kućne priključnice ili s kampa, a može se puniti i solarom. Osim toga, ugrađen je sustav u slučaju da ste negdje duže vremena, a kako bi spriječili da vam se isprazni automobil, može se pomoću jedne žice koja se povuće na automobil puniti prvo automobil, a onda kampericu. Uz to dolazi i softver koji se spaja preko Bluetooth pomoću kojeg se prati cijeli sustav. Važno je i naglasiti kako u kamperici ima 24 litara vode, dok sve ostale teardrop kamperice imaju između 12 i 18 litara – kaže Siniša.
No. 3
Inače, Siniša sate i sate svakodnevno provodi u svojoj radioni u Trnovcu i cijeli je svoj život posvetio kreativnom stvaralaštvu, pa se tako ta energija 'prelila' i na vrhunski dizajnerski namještaj poznat pod nazivom No. 3 iza čega se kriju radni stolovi i police izrađene u maniri industrijskog stila, vrlo cijenjenog i popularnog u europskim zemljama, a sve više i u Hrvatskoj. Siniša posebno naglašava kako u izradi koristi isključivo puno, masivno drvo i masivne profile.
Lagan i brz...
Osim prve varaždinske, ali i hrvatske kamperice, imamo i prvi varaždinski romobil koji je, prema riječima njegovog kreatora, savršen za gradske gužve jer je lagan i brz, a usput korisnik prilikom pokretanja i vježba. Vozilo, koje privlači svojim minimalističkim dizajnom, ima prvi kotač 26 cola a drugi 20 cola, dvije kočnice i drveno postolje, koje se može u potpunosti personalizirati.
Sinergija oprečnosti
I za kraj, pregled Sinišinog stvaralaštva zaključit ćemo skulpturama od metala u koji je umjetnik 'zarobio' svijet flore i faune u nekim segmentima gotovo naturalistički prikazavši njihove detalje, silnice energije koje gotovo da možemo osjetiti u prikazu pokreta, ali i nježnost latica cvijeta ili mekoću pera ptice, dočarane u tvrdoći i hladnoći metala u čemu se možda najviše potvrđuje njegovo majstorstvo i osjećaj u ovladavanju metalom. S druge strane, nerijetko se izražava vrlo stiliziranim likovnim jezikom, ali i u maniri scrap metal arta, a priznaje kako u posljednje vrijeme voli raditi siluete. Uz sve to, nađe se i pokoji unikatni sat i rasvjetna tijela.
Mirela Horvat/www.vzaktualno.hr