Udruga „Varaždinski biciklisti” čiji su ciljevi promicanje biciklističke kulture, zalaganje za poboljšanje biciklističke infrastrukture i povećanje sigurnosti biciklista u prometu na varaždinskom području, okupila je danas varaždinske bicikliste koji su krenuli u novi prosvjed. Zašto?
Varaždinci se pitaju zašto se biciklistička infrastruktura u proteklih 5 godina pogoršala, a ne poboljšala? Zašto se grade karikaturalni parkinzi (Kukuljevićeva) i proširuju zone zabrane bicikliranja (Zagrebačka)? Zašto se daje prednost automobilima, ako nas takav pristup u bližoj budućnosti vodi do prometnog i financijskog kolapsa? Zašto nedostaju kvalitetna ulaganja u pješačko biciklističku infrastrukturu koja život građana čine ljepšim, boljim, zdravijim? Zašto je nemoguće dozvoliti bicikliranje u centru grada uz kontrolu brzine vožnje i ponašanja biciklista? Zašto automobili službeno mogu voziti kroz centar grada, a bicikli ne? Možemo li u budućnosti očekivati bolje?
Kako navode organizatori, unatoč njihovim višegodišnjim dobronamjernim naporima i akcijama, infrastrukturne promjene su krenule u krivom smjeru.
-Gledajući promjene u infrastrukturi, možemo primijetiti više negativnih intervencija nego pozitivnih. Određenog napretka ima, primjerice promocija biciklizma, raznih turističkih događaja, povećan je broj biciklista na ulicama, dopušteno je bicikliranje u dva smjera u ulicama koje su jednosmjerne za automobilski promet. No, neke intervencije su možda krivo planirane i realizirane, poput cikloturističke točke ili uređenja autobusnog kolodvora, koji blokira biciklističku infrastrukturu, a takvih situacija prije u gradu nije bilo. Istovremeno se propuštaju neke jednostavne, male i jeftine prilike i intervencije poput ukidanja odluke o zabrani bicikliranja u centru ili zabrana bicikliranja u nekim drugim dijelovima grada - pojasnila je Kristina Škroko, organizatorica prosvjeda.
Podsjetimo, prvi je prosvjed Varaždinaca održan 2014. godine, nakon odluke tadašnjeg Gradskog vijeća prema kojoj se proširila pješačka zona u centru grada, odnosno spriječila vožnja biciklima u centru. Korzo je tada ispunilo 300-tinjak građana na biciklima, a taj je prosvjed bio povod za osnivanje udruge.
M.Horvat/www.vzaktualno.hr