Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!
  • Naslovna
  • Politika
  • Gospodarstvo
  • Sport
  • Događanja
  • Crna kronika
  • Hrvatska i svijet
  • PR članak
  • Lifestyle
  • Video
  • Arhiva
  • Home
  • Lifestyle
  • Gdje Hrvati vole ljetovati?

Gdje Hrvati vole ljetovati?

Lifestyle
18. srpnja 2017.
Alenka Kučić
3548
Share
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Hrvati dvostruko više putuju radi razonode nego poslovno te ljetuju uglavnom u Hrvatskoj, pokazalo je novo izdanje istraživanja MasterIndex kompanije Mastercard. Rezultati su otkrili da 46% ispitanika nije putovalo u inozemstvo radi odmora u tijekom proteklih 12 mjeseci te da oni koji putuju najčešće biraju destinacije u blizini Hrvatske kao što su Ljubljana, Beč, Sarajevo, Budimpešta, München i Beograd, dok putovanja izvan Europe nisu tako česta. Najčešća takva daleka destinacija je New York koji je posjetilo 2% onih koji su putovali u inozemstvo.
Tako je u prošlih 12 mjeseci prosječni sudionik istraživanja radi odmora putovao 3 puta, dok je na poslovnom putu bio 1,5 puta. Čak 63% putovanja radi razonode odnosi se na ona unutar Hrvatske, na Eurozonu otpada 23%, a preostalih 14% odnosi se na destinacije izvan Eurozone. Slična situacija je i kod poslovnih putovanja, 62% takvih putovanja odnosi se na Hrvatsku, na Eurozonu 27%, a izvan Eurozone 11%.
Što se tiče potrošnje, 21% ispitanika se ne sjeća točnog iznosa potrebnog za pokrivanje troškova zadnjeg putovanja, 24% su potrošili do 5.000 kuna, a 6% između 5.001 i 10.000 kuna. Samo 2% ispitanika na putovanju troši preko 10.000 kuna, a u odnosu na listopad 2016., prosječan iznos potrošnje na putovanju se smanjio s 4.955 kune na 4.837 kune. Ispitanici starosti između 30 i 39 godina, s prihodima iznad 5.000 kuna, iz Istre, Primorja, Gorskog kotara i Dalmacije u pravilu troše veće iznose na putovanjima. Hrvati karticama najčešće plaćaju zrakoplovne karte i smještaj u inozemstvu, dok kartice i gotovinu podjednako koriste za kupnju.
Kad je riječ o planovima za ovu godinu, 57% ispitanika namjerava svoj ljetni odmor provesti u Hrvatskoj, slično kao i prošle godine kada se za domaće destinacije odlučilo 58% ispitanika. Od navedenog postotka ispitanika, 43% njih bira privatni smještaj, a 40% ispitanika koristit će vlastiti smještaj ili će biti kod prijatelja. U hotelima planira odsjesti 15% ispitanika, najčešće dobne skupine 30-39 godina s većim prihodima, i to iz Istre, Primorja, Gorskog kotara i Dalmacije. U kampovima planira odsjesti 5% ispitanika, a isti postotak ispitanika nije siguran gdje će odsjesti. Ostalih 0,4% ispitanika odabrat će neku drugu opciju.
Kad je riječ o pronalaženju smještaja, 43% ispitanika koristi online rezervacije ili internetske stranice turističkih agencija za pronalaženje smještaja. Pozivima ili slanjem e-maila za rezervaciju smještaja u Hrvatskoj koristi se 36% ispitanika. Sudionici istraživanja kartice na putovanjima najčešće koriste na benzinskim postajama, pri kupnji svakodnevnih potrepština, odjeće i obuće, a raste popularnost korištenja kartica za koncerte, muzeje i galerije (s 13 na 16% u odnosu na 2016.).
„Hrvatsku je 2015. posjetilo 14,3 milijuna turista, a 2016. 15,5 milijuna turista, dok rezultati istraživanja pokazuju da će ove godine i Hrvati svoj odmor uglavnom provesti na Jadranu. Hrvatska se, naime, pretvorila u jednu od najpopularnijih destinacija među putnicima diljem svijeta, privlačeći turiste fantastičnim plažama, brojnim povijesnim znamenitostima, bogatom gastronomskom ponudom, legendarnom glazbenom scenom, savršenom klimom i konkurentnim cijenama. Boravak im nastojimo učiniti još ugodnijim putem brojnih pogodnosti koje smo osigurali korisnicima Mastercard kartica u nizu hotela, ugostiteljskih i drugih objekata duž obale, a od ove godine je naša zemlja ušla u globalni program Priceless® Cities pa zahvaljujući iskustvima i ponudama na stranici Priceless Croatia korisnici Mastercard kartica mogu ovo ljeto 'začiniti' nečim uistinu jedinstvenim“ izjavila je Helena Trajkovski, direktorica marketinga za Hrvatsku i Sloveniju u kompaniji Mastercard.
Inače, rezultati istraživanja MasterIndex su pokazali da u Hrvatskoj gotovinu koristimo za male iznose, a za ostalo se sve više oslanjamo na kartice. Istraživanje je provedeno na uzorku od 1.010 korisnika bankarskih usluga u svibnju 2017., a pokazalo je da hrvatski ispitanici idu u korak s evolucijom trgovine – privučeni velikim popustima sve više kupuju online, a beskontaktno plaćanje koriste šest puta više nego prije tri godine.

Šibenik

 

foto: Goran Jović

 

www.vzaktualno.hr

Alenka Kučić 24652 Posts   0 Comments

Prethodna Vijest

nogomet
Navijačke skupine ujedinjene u borbi protiv vatrene stihije - svi krenuli prema Dalmaciji
Događanja
2017-07-18

Sljedeća Vijest

Varteks započeo s pripremama u Čakovcu!
Sport
2017-07-18
Izdvojeno
Počinju gužve: Promet pojačan, stvaraju se kolone
Hrvatska i svijet
8. kolovoza 2025.
Alenka Kučić
U nedjelju u Jalžabetu međudruštveno natjecanje u gađanju glinenih golubova
Događanja
8. kolovoza 2025.
Ivana
Najslađi popis tjedna: Na sjeveru Hrvatske rođeno je 44 beba
Hrvatska i svijet
8. kolovoza 2025.
TVarjacic
Znate li da je Ljubešćicu prije 140 godina poharao veliki požar koji je selo pretvorio u pepeo?
Događanja
8. kolovoza 2025.
Nikolina Pofuk Bajz
Video & fotogalerija
Župan Stričak: Svima koji su sudjelovali u najvažnijoj bitci u povijesti hrvatskog naroda, u Oluji, veliko hvala!
Fotogalerija
4. kolovoza 2025.
Povodom 150 godina rudarstva u Starom Golubovcu, otvorena atraktivna izložba rudarskih predmeta
Fotogalerija
20. srpnja 2025.
FOTOGALERIJA Bogatim programom proslavljen blagdan sv. Benedikta, zaštitnika Svibovca Podravskog
Fotogalerija
14. srpnja 2025.
FOTOGALERIJA Sedamdesetak varaždinskih višebojaca uživalo u kupanju, druženju i zabavi u Novom Vinodolskom
Fotogalerija
7. srpnja 2025.
Antunovo v Marofu: Tradicija, glazba i zabava ispunili gradske ulice i u nedjelju, ali brojnih sadržaja ima još!
Fotogalerija
17. lipnja 2025.
Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!

© 2025 Vox media d.o.o. – za marketing i komunikaciju

Impressum
Uvjeti i pravila korištenja | Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka
Cjenik oglašavanja

  • Developed by Online-press ltd.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u Uvjeti i pravila korištenja i Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.