Zahvaljujući entuzijazmu učitelja i lokalnoj samoupravi koja je znala prepoznati prave projekte, dala im financijsku i svu drugu podršku naši su učenici vrlo uspješni na nacionalnoj razini. Projekti vezani za osnovno, srednje i visoko školstvo zbog svoje uspješnosti prepoznati su na državnoj pa i globalnoj razini. U navedenim projektima uglavnom sudjeluju najuspješniji učenici. Festival matematike putem brojnih aktivnosti omogućava afirmaciju učenika i njihovih mentora koji još uvijek nisu prepoznati. Nakon rečenog u prethodnim člancima u kojima su navedene brojne pozitivne tekovine školstva naše Županije, naravno uočene su i poteškoće koje bi trebalo rješavati.
Analizirajući uzroke slabijeg uspjeha pojedinaca u višim razredima osnovne škole došla sam do sljedećeg zaključka: potrebno je više koristiti učenikovo iskustvo. Da bismo neko iskustvo koristili, potrebno ga je posjedovati, a ako je ono hendikep, potrebno ga je kroz različite pristupe razvijati već u obitelji, društvu i školi.
Za uspješnost u matematici kao školskom predmetu potrebno je više rada u vidu domaćih zadaća, kako bi se utvrdilo temeljno gradiva bez kojeg je svaki drugi napor neuspješan, i tradicionalan pristup mijenjati suvremenim. Jasno je da danas djeca žive u drugačijem okruženju nego prije desetak godina i njihovo slobodno vrijeme je sve kraće stoga je potrebno mijenjati pristup učenju.
Analizirajući zadatke i njihovu rješivost koje su učenici rješavali na Festivalu matematike došla sam do zaključka da je najveći problem primjena stečenog matematičkog znanja na primjere iz svakodnevnog života. Nadalje, problem se javlja zbog nerazumijevanja teksta pa je nužno tražiti rješenje tih problema.
Kako bi se potaknulo rješavanje osmislila sam matematičku radionicu pod nazivom GLEDAM - PROCJENJUJEM - ZAKLJUČUJEM - RAČUNAM čiji je cilj motivacija učenika za rad primjenom različitih oblika i metoda rada uz pomoć brojnih nastavnih sredstava i pomagala. Takav pristup znatno je lakše realizirati kroz oblik radionice s jednom grupom i malim brojem učenika. Ovo nije nikakva novost samo su okolnosti drugačije. Znam da se dio učitelja matematike maksimalno trudi, a ipak željeni rezultati izostaju što je i Festival matematike pokazao. No, postoji velik dio učenika koji su iz raznih razloga ostali bez motivacije za rad.
Načelo rada kako piše u nazivu radionice GLEDAM - PROCJENJUJEM - ZAKLJUČUJEM - RAČUNAM upućuje na zaključak da se svaki učenik mora maksimalno potruditi, a moj je zadatak svakog učenika motivirati za rad. O učinkovitosti rada govori kineska narodna poslovica koja glasi: „Što čujem, zaboravim. Što vidim, pamtim. Što uradim, znam“. To je i ideja vodilja radionice.
Tekst: Katica Kalajdžija