„Uključujemo Varaždin i gradsku jezgru, uz druge pješačke zone, otvaramo biciklistima“, izjavio je Damir Habijan, kandidat za gradonačelnika Grada Varaždina, na konferenciji za novinare koja se održala danas na Trgu kralja Tomislava, popularnom varaždinskom Korzu, a na kojoj se dotaknuo teme vezane uz ograničenje vožnje biciklima po centru grada. „Centar grada treba prije svega prepustiti pješacima i biciklistima. Promet biciklima treba dozvoliti u cijelom gradu, ali u pješačkoj zoni ograničiti na brzinu pješaka“, dodao je Habijan.
Varaždin kao grad koji je imao najveći broj bicikala po stanovniku u Republici Hrvatskoj, grad kojem je bicikl jedan od simbola, danas je grad koji se ističe nebrigom o svojim biciklistima. Varaždinski bicikli će uz Habijanov program, kojim će se povećati mjere predostrožnosti, vratiti svoju slavu i prepoznatljivost. „Varaždin ne izdvaja posebna sredstva za biciklističku infrastrukturu, a sve što je napravljeno, odnosi se na izgradnju i obilježavanje biciklističkih staza u okviru rekonstrukcije pojedinih prometnica i javnih površina – primjerice Kapucinski trg. Pritom te biciklističke staze ne vode nikud, nego završavaju iza sljedećeg zavoja. Za sjednicu Gradskog vijeća imamo spreman Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o uređenju prometa na području Grada Varaždina kojim ćemo tražiti uvođenje dopuštenja za promet biciklima na području pješačke zone“, ističe Habijan.
U programu HDZ-a stoje razrađeni konkretni prijedlozi stvaranja boljih uvjeta biciklistima. Svaka rekonstrukcija prometnice mora obuhvatiti uređenje biciklističkih i pješačkih staza. Strategija razvoja biciklističkog prometa u Varaždinu trenutno ne postoji, kao ni strategija razvoja prometa. Strategija razvoja biciklističkog prometa mora biti dio Strategije planiranja javnim prostorom čiji je cilj stvaranje funkcionalnog, ugodnog, održivog, zdravog i atraktivnog javnog prostora u kojem forma služi funkciji, a građani zadovoljavaju svoje životne potrebe. Poučen tuđim primjerima, Habijan smatra da je moguće sredstvima EU fondova i iz ostalih izvora osigurati između 50 i 100 eura per capita koji će se, ne računajući sredstva izgradnje i rekonstrukcije prometnica, uložiti neposredno u razvoj biciklističkog prometa i infrastrukture u razdoblju od 5 godina. „Pozivam sve građane da izađu na izbore i da 21. svibnja svi zajedno uključimo Varaždin. Ovaj grad zaslužuje bolje. Želimo da svi putovi vode u Varaždin, a ne da besmisleno završavaju iza sljedećeg ugla kao naše biciklističke staze“, zaključio je Habijan.
www.vzaktualno.hr