Tijekom ovogodišnjeg će prosinca hrvatski građani potrošiti 12,5 milijardi kuna, odnosno 500 milijuna kuna ili 4,16 posto više nego u prosincu lani, procjenjuje Hrvatska gospodarska komora (HGK).
Najviše se tijekom prosinca kupuju dječje igračke, kozmetika, odjeća i obuća, hrana, bezalkoholna i alkoholna pića, elektronika, knjige, a iz HGK pozivaju da kupujemo domaće.
- Prosinački šoping je prigoda da kupovinom domaćih proizvoda podupremo hrvatsko gospodarstvo u skladu s trendovima diljem Europe, gdje se građani sve češće okreću kupovini autohtonih proizvoda. Kupovinom domaćih proizvoda darujemo dvostruko - i osobu koju darujemo i hrvatsku proizvodnju - poručuje pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić, a prenosi Poslovni.hr.
Direktorica Sektora trgovine HGK Ema Culi osvrnula se na kretanje prometa na malo, navevši da ako se promatraju stope rasta od početka godine do danas može se procijeniti da će se ta stopa na razini godine kretati nešto iznad 5 posto. Usporedbe radi, u 2016. stopa rasta prometa na malo iznosila je 3,5 posto.
- Prema dostupnim podacima, ponešto raste indeks pouzdanja potrošača, njihovo raspoloženje i njihova očekivanja, što se pozitivno odražava na potrošnju. Rast prometa u trgovini na malo i rast potrošnje odraz su tri čimbenika - rekordne turističke sezone, oporavka gospodarstva i porezne reforme - rekla je Culi. I
Istraživanja pokazuju da je gotovo 80 posto hrvatskih građana spremno izdvojiti više novca za hrvatski proizvod koji svojom kvalitetom i cijenom ne zaostaje za stranim, stoga je važno da i trgovci prilagođenom ponudom daju svoj doprinos.
a.kučić/vzaktualno.hr/poslovni.hr