Neminovno je da će cijene goriva i dalje rasti iako će Vlada najvjerojatnije u utorak ponovo na određeno vrijeme zamrznuti cijene. No, promjena će biti odnosno poskupljenje doznaje Jutarnji.hr.
Podsjetimo. Vlada je 7. veljače na telefonskoj sjednici ponovno donijela uredbu kojom je ograničila najviše cijene naftnih derivata i to za litru Eurosupera 95 u visini od 11,37 kuna, Eurodizela od 11,29 kuna te Eurodizela BS plavog od 6,5 kuna za litru, sve s PDV-om.
Ta uredba istječe u utorak pa će biti donesena nova, koja će se korigirati, s obzirom da distributerima, posebno manjim, prijeti propast zadrži li se cijena goriva tako nisko.
Razlog je što je vrijednost sirove nafte na svjetskim tržištima eksplodirala nakon ruske invazije na Ukrajinu, što je rezultiralo cijenama većim od 116 dolara po barelu.
Kolike će biti cijene, još nije poznato, jer su u Vladi i tijekom vikenda analizirali sve stavke i nisu donijeli konačnu odluku.
Iako se ne zna što će Vlada odlučiti, jasno je da na finalnu cijenu naftnih derivata mogu utjecati na nekoliko načina. Zamrzavanje maksimalne cijene najjednostavniji je način, ali problem s takvim režimom jest da je fiksni i ne prati tržišna kretanja. U trenutku kad cijena nafte ubrzano raste, evidentno je da takav model može opskrbljivače dovesti u situaciju da posluju s gubitkom, što onda opet ugrožava sigurnost opskrbe. Dakako, država može smanjiti trošarine i/ili PDV, no ako pritom nije zamrznuta finalna cijena ili marže opskrbljivača, nema mehanizma kojim se može osigurati da će se to smanjenje državnog nameta uistinu i preliti u nižu cijenu za potrošače - piše Jutarnji.hr.
www.vzaktualno.hr / www.jutarnji.hr