Promet u trgovini na malo u prošloj je godini u Hrvatskoj porastao 3,8 posto, pokazuju najnoviji podaci državne statistike. Podatak je to, tvrde analitičari, koji potvrđuje nastavak rasta osobne potrošnje u Hrvatskoj, koja ostaje glavni generator gospodarskog rasta, prenosi Jutarnji list.
Na nastavak rasta prometa u maloprodaji utjecalo je više faktora, od kojih su najznačajniji rast plaća, što je ponajprije posljedica masovnog iseljavanja i nedostatka potrebne radne snage, zbog čega poslodavci povećavaju plaće zaposlenicima, kao i velik broj turista koji se tijekom ljeta odmaraju na Jadranu, a na rast potrošnje utječu i akcije poput Black Fridayja.
Unatoč tome, podaci za prosinac nešto su slabiji od očekivanja. Tako je promet u trgovini na malo u posljednjem mjesecu prošle godine porastao četiri posto u odnosu na isti mjesec godinu ranije, dok je u odnosu na studeni - dakle, na mjesečnoj razini - realno pao 0,6 posto, pokazuju podaci DZS-a.
Podaci državne statistike pokazuju i da je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima u prosincu prošle godine bio veći 2,9 posto u odnosu na prosinac 2017. godine, dok je prodaja ostalih proizvoda, s izuzetkom goriva, u istom razdoblju porasla 6,7 posto. Na mjesečnoj razini, odnosno u usporedbi sa studenim prošle godine, promet u trgovini na malo prehrambenim proizvodima pao je 0,3 posto, dok je maloprodaja neprehrambenim proizvodima, opet bez motornih goriva, pao 3,1 posto.
I u ovoj godini stručnjaci očekuju nastavak povoljnih trendova u trgovini na malo pa predviđaju da bi promet mogao porasti za oko 4% u odnosu na prethodnu godinu. Razloge za to vide u smanjenju stope PDV-a za niz prehrambenih proizvoda, što će rezultirati smanjenjem cijena brojnih proizvoda, zatim u nastavku porezne reforme, kao i u daljnjem rastu plaća, u pozadini kojeg i dalje stoji masovno iseljavanje i nedostatak kvalificirane radne snage.
www.vzaktualno.hr