O realiziranim i planiranim projektima investicijskog održavanja Hrvatskih cesta od 2017. do 2021. godine na području grada Lepoglave danas je bilo riječi na konferenciji za novinare gradonačelnika Lepoglave Marijana Škvarića, član Uprave Hrvatskih cesta Alena Leverića i voditelja Poslovne jedinice varaždinske ispostave Hrvatskih cesta Stjepana Marković.
Škvarić je uvodno istaknuo zadovoljstvo dugogodišnjom suradnjom s Hrvatskim cestama te rekao da je Lepoglava svojevrsno „slijepo crijevo“ na polovici puta između dvije autoceste, varaždinske i zagorske.
– Blizina autocesta znači brzu dostavu roba i ljudi, a Lepoglava u ovakvom položaju ima veliki problem. Zato se nadamo razumijevanju Hrvatskih cesta na aktivnostima oko izgradnje brze ceste. Drugi dio je sigurnost u prometu. Lepoglava ima razvijenu građevinsku industriju, asfaltnu bazu i dva kamenoloma. Tu su brzina i teški kamioni, i pitanje sigurnosti, posebno djece, u prometu. Treće, Lepoglava je kraj bogat kulturno-povijesnim nasljeđem, temeljem za razvoj turizma. Ljudi neće dolaziti vidjeti sve ljepote ako nemamo prometnice. Ne želimo biti slijepo crijevo, nego razvijen kraj u koji ljudi dolaze zato što žele, a ne zato što moraju – našalio se gradonačelnik i na vlastiti račun zbog kaznionice u Lepoglavi.
Leverić je naglasio da HC nikad do sada nije toliko ulagao na području Lepoglave.
– Ceste se grade zbog sigurnosti i gospodarskih aktivnosti. Ulažemo blizu 29 milijuna kuna. 8 milijuna je za rekonstrukciju državne ceste Bednja-Lepoglava, u dužini 1,7 kilometara, početak radova će biti 2019. godine. Veći dio sredstava bit će za rekonstrukciju državne ceste Lepoglava-Očura, blizu 4 kilometra, 16 milijuna kuna, s radovima od 2020. godine. HC financira i zimsko održavanje pa 300.000 kuna ostaje u proračunu grada Lepoglave. Projekti su planirani godinama prije jer se razmišljalo o razvoju grada i prema tome infrastrukture – kazao je Leverić te podsjetio da se u ovom razdoblju u Lepoglavu ulaže više od 28 milijuna kuna, u Novom Marofu više od 52 milijuna kuna.
– Razgovarat ću s Čehokom o kućanskoj rampi i istočnoj obilaznici Varaždina. Tu su i ostali projekti kao brza cesta Đurmanec – Varaždin pa prema Čakovcu. Ozbiljno se razgovara o kompletnom razvoju prometne infrastrukture Varaždinske županije. Ko d sigurnosti u sljedećih godinu dana poboljšavat ćemo rasvjetu pješačkih prijelaza na državnim cestama. EU financira crne točke i planiramo nekoliko važnih projekata, jedan od njih raskrižje Međimurske i Koprivničke u Varaždinu – zaključio je Leverić.
Marković je naglasio da je suradnja Grada Lepoglave i Hrvatskih cesta dugotrajna.
– Rezultirala je da danas, iz bilo kojeg smjera, državne ceste su visokog standarda. Da bi bile još bolje pokušali smo riješiti određena raskrižja rasvjetom zbog bolje sigurnosti, s 920.000 kuna. Slijedi rekonstrukcija ceste Lepoglava-Očura s rješavanjem pješačko-biciklističkog prometa. Svake godine u redovno održavanje D35 i DC74 prema Bednji ide oko pola milijuna da bi se sustav održavao dugoročno. Spojit ćemo biciklističke staze s Ivancem i Očurom, pa će od Varaždina do granice županije biti biciklistička staza i zbog aktualnih programa cikloturizma na području Varaždinske županije – rekao je Marković.
Na pet raskrižja uz državnu cestu D35 postavljena su 64 rasvjetna stupa.
n.k. / www.vzaktualno.hr