Novi koronavirus koji se ubrzano širi svim dijelovima svijeta prouzročio je mnoge probleme u svjetskoj ekonomiji i gospodarstvu, pa tako i u Hrvatskoj. Na velike prepreke nailaze hrvatski cestovni prijevoznici koje će donesene restrikcije i potencijalno zatvaranje granica dovesti u itekako nezavidan položaj.
Da je tome tako, potvrdio je i Dragutin Kranjčec iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika koji tvrdi da se zemlje iz regije tu situaciju puno bolje riješile.
- Najnovije informacije i mjere koje su poduzete jučer dovele su nas do relativno velikih problema za razliku od kolega iz Slovenije i Austrije koji nesmetano obavljaju teretno prometovanje prema Italiji. Mislim da bi se i Hrvatska trebala prema tome orijentirati. Na ulazu u Hrvatsku na Bregani kamioni nam stoje od jučer ujutro i još nisu prošli. Hrvatska bi trebala poboljšati protočnost robe i kontrole koje trenutno važe trebaju biti za sve zemlje u okruženju jednake, da se točno znamo u pravo vrijeme informirati da ne bi vozači i vozila stajali po granicama – rekao je Kranjčec te dodao da kontrole na granici idu presporo.
Naglasio je kako bi nacionalni Stožer trebao pravovremeno obavještavati Udrugu o novim mjerama da bi se prijevoznici mogli organizirati i na taj bi se način spriječila čekanja i gužve na granici.
Cijene goriva padaju, no ako kamioni stoje, prijevoznicima to ništa ne znači, ističe Kranjčec.
- Ono što je zabrinjavajuće, da u ovom našem dijelu pet godina nije bilo talijanskih kamiona, a sad dolaze i voze, dok kamioni naših prijevoznika koji inače voze za Italiju stoje doma. Treba vidjeti na koji način oni mogu dolaziti, a naši ne raditi. Zato se zalažemo da stvorimo iste uvjete u regiji – rekao je Dragutin Kranjčec koji, ukoliko dođe do zatvaranja granica, predviđa bankrot.
- Zatvaranje Hrvatske, ako država ne nađe mogućnost da sanira gubitke, prouzročit će bankrot. Ne samo nas, već i industrije koje mi pratimo, a onda i države – zaključuje Kranjčec.
Teških se posljedica boji i autoprijevoznik Branko Trstenjački iz Varaždina koji je kazao da sa svojim šoferima ima dobru komunikaciju, ali da se ne mogu izbjeći problemi na graničnim prijelazima.
-Na granicama se stalno pita iz kojeg područja vozač dolazi. Ja sam svoje kamione preusmjerio preko Austrije i Njemačke pa nemam takvih problema, ali ljudi koji voze Italiju moraju ići na sanitarni pregled – objasnio je Trstenjački.
Dodao je da će, dođe li do restrikcije, poslovanje autoprijevoznika biti upitno.
-Bit će velikih problema, samim time što su vozači vani na putu po Europi, trenutno je to Italija, ali koliko čujemo sada su tu i Austrija, Švicarska i Njemačka koje su pogođene virusom. Uzmite situaciju da čovjek nije bolestan, a trebao bi biti doma dva tjedna. Znači, mogu odraditi dvije ture na mjesec, a to ne zadovoljava, pogotovo ne mene jer imam dvojne posade u kamionima – istaknuo je Trstenjački i zaključio:
-Ako država ne iznađe način da nam pomogne, da dolaze krediti i leasing u reprogram da se iznađe način kako će se podmiriti štete plaća i davanja za naše ljude, mislim da je to bankrot, da možemo staviti ključ u brave ili u najgorem slučaju otpuštati ljude. Kako poslije toga doći do kvalitetne radne snage?
nk, mf i ak/vzaktualno.hr