Varaždinski ogranak stranke Pametno organizirao je javnu tribinu pod nazivom "Ima li reforma obrazovanja budućnost?".
O tome su govorili Ivica Puljak, profesor fizike na Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Splitu i član CMS kolaboracije na CERN-u te MAGIC kolaboracije i Nataša Sajko, profesorica hrvatskog jezika i književnosti na Medicinskoj školi Varaždin.
- Reforma obrazovanja uz ovu Vladu nema budućnost i mislim da ovoga trenutka ta reforma ima dva aspekta; jedan je politički, a drugi je stručni – istaknuo je Puljak i objasnio:
- S političkog aspekta nema budućnost, jer ova Vlada o obrazovanju ne brine, njih globalno gledajući nije briga za obrazovanje niti za budućnost ove zemlje – da je, radili bi to puno ozbiljnije. Što se tiče stručne strane, ni uz najbolju volju svih ljudi koji sudjeluju u tom procesu kurikularna reforma više nije cjelovita. S tih stajališta, ne bi reformu trebalo nastaviti ovako, nego bi sve trebalo potpuno resetirati i vratiti na, kako mi to u informatici kažemo, početne postavke s kojima bi dalje trebalo krenuti. Mislim da se to uz ovakvu politiku ne može napraviti. Ako malo bolje analizirate, ova reforma bi trebala biti bazirana na strategiji obrazovanja, a ako čitate strategiju, vidite da u biti ništa nismo napravili s te strane, što znači da bi praktički ponovo trebalo napraviti strategiju i postaviti temelje na kojima bi trebalo dalje graditi reformu. Mislim da uz HDZ i HNS koje nije briga za obrazovanje, već gledaju samo svoje interese, ni obrazovanje ni Hrvatska nemaju budućnost.
Profesorica Sajko pak vjeruje da bi trebalo nastojati provesti reformu obrazovanja.
- Kao nastavnica koja radi već 22 godine u razredu, vidim da je ona nužna i zbog toga sam se i uključila u sam proces reforme. Svjesna sam da se reforma ne razvija u onom smjeru u kojem smo htjeli kad smo se u nju uključili prije tri godine, no moj je osobni stav da ne smijemo odustati, jer kad bismo odustali zapravo bismo još nekoliko generacija zakinuli za bolje obrazovanje. Stoga mi koji smo taj proces započeli u njemu pokušavamo ustrajati i dovesti samu reformu u učionice – rekla je Sajko naglasivši da se trenutno dovršava prva faza cjelovite kurikularne reforme.
- U toj su fazi izrađeni dokumenti od okvira nacionalnog kurikula koji bi bio kao nekakav ustav reforme pa do predmetnih kurikula, kurikula međupredmetnih tema, područja i razinskih kurikula. Sad se oni trebaju pripremiti za provedbu u eksperimentu, a to znači da bi u sljedećih godinu dana trebalo intenzivno raditi s nastavnicima u školama koje su se odlučile ući u eksperiment, tako da oni kasnije budu edukatori novih učitelja na raznim razinama mogućnosti obrazovanja. Tu se velikim dijelom računa na digitalne tehnologije i "obrazovanje u oblaku". Vidjet ćemo koliko će to biti moguće provesti u kratkom vremenu, ali pripremaju se različiti priručnici, pišu se novi udžbenici i nastoji se pripremiti to da se nakon godine dana eksperimenta može krenuti frontalno s novim kurikulima u sve pete, sedme i prve razrede. Možda idemo malo i prebrzo, budući da smo dvije godine proveli raspravljajući o tim dokumentima. Mislim da nije loše raspravljati i razbistriti ono što mi želimo, ali u samoj provedbi ne bi smjeli žuriti, trebali bi nastavnicima i učenicima omogućiti potporu da se oni u razredima s novim dokumentima osjećaju sigurno – istaknula je Sajko.
n.kalajdžija i a.kučić/vzaktualno.hr