Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika izražava oštro neslaganje s odredbom Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona (NN 20/2019), navodi se u priopćenju koje prenosimo u cijelosti.
„Odredbom se ograničio promet za teretna vozila najveće dopuštene mase iznad 7,5 t na potezu Šenkovec – Mursko Središće. Tom odredbom se zapravo jednostrano promijenio režim na graničnom prijelazu Mursko Središće, a negativne posljedice su vidljive od prvog dana primjene te odredbe. Osim samog povećanja troškova prijevoza (povećanje rute, trošak cestarine, trošak rada), onečišćenja, posljedično se dio prometa prelio na granične prijelaze Dubrava Križovljanska i Trnovec. Kilometarske kolone i višesatno ometanje prometa postali su svakodnevica tog dijela Hrvatske. Međutim posljedice takve jednostrane političke odluke su dalekosežne – upravo je u tijeku izmjena propisa Republike Slovenije, te prema informacijama slovenskog Ministarstva infrastrukture od 1. lipnja 2019. godine hrvatski cestovni prijevoznici će biti suočeni sa nizom ograničenja, koja ovoga puta jednostrano nameće Slovenija. Konkretno od 1. lipnja 2019. će se po cestama G1-6, G1-7 kroz Sloveniju zabraniti teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 t koja idu iz Italije prema Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj, Crnoj Gori, Rumunjskoj i obrnuto. Izuzetak su vozila sa sjedištem u Istarskoj, Primorko – goranskoj i Ličko – senjskoj županiji, vozila koja imaju utovar / istovar u Istri, Kvarneru, Lici i Gorskom kotaru. Dakle, time se spomenutim kategorijama zabranjuje promet preko graničnih prijelaza Rupa i Pasjak uz obvezno usmjeravanje na potez Kozina – Ljubljana – Obrežje – Zagreb.
Dakle, na ove granične prijelaze neće smijeti ni jedan hrvatski prijevoznik sa sjedištem niže od Ličko - Senjske županije, a koji tranzitira Sloveniju na putu do Italije. Stotine prijevoznika će biti upućene na granični prijelaz Bregana, te nakon toga na autocestu, a da bi došli do granice sa Italijom samo trošak cestarine u jednom smjeru će biti 60
eura.
Osim toga, od 1. lipnja 2019. će se promijeniti i uređenje na području graničnih prijelaza Središče ob Dravi (Trnovec), Zavrč (Dubrava Križovljanska), Dobovec (Lupinjak) i Bistrica ob Sotli (Razvor). Posljedično će se zabraniti kroz Sloveniju teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 t, koji promet sa autoceste A4 nastavlja po glavnim ili regionalnim cestama i preko graničnih prijelaza Središče ob Dravi (Trnovec), Zavrč (Dubrava Križovljanska) prema Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj, Crnoj Gori, Rumunjskoj i obrnuto. Izuzetak je tranzitni promet koji ima početak ili cilj (utovar, istovar, sjednište prijevoznika) u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji i obrnuto. Zabraniti će se kroz Sloveniju teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 t, koji promet sa autoceste A1 nastavlja po regionalnim cestama i preko graničnih prijelaza Dobovec i Bistrica ob Sotli prema Hrvatskoj.
Naglašavamo da će time na sedam od ukupno šesnaest graničnih prijelaza za međunarodni promet putnika i roba u cestovnom prometu sa Republikom Slovenijom biti uvedena ozbiljna ograničenja. Posebno smo ogorčeni činjenicom da je sve ovo posljedica neopreznog i jednostranog odlučivanja o režimu graničnog prijelaza Mursko Središće.
Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika podržava svaku akciju koja doprinosi povećanju sigurnosti cestovnog prometa, međutim zatvaranje hrvatskih cesta za koje prijevoznici plaćaju cestarinu (i to s više osnova), a bez ikakve gospodarski opravdane alternative nije rješenje, već vodi propasti hrvatskog cestovnog prijevozništva i gospodarstva općenito.
Zahtijevamo od svih nadležnih tijela - posebno od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i od Ministarstva unutarnjih poslova da hitno reagiraju i na vrijeme spriječe donošenje ovakvih propisa“, stoji u priopćenju Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika.
vzaktualno.hr