Financijski sustav u Hrvatskoj priprema se za uvođenje eura. Radi se na prilagodbi sustava promjene domicilne valute kune u euro, što u financijskom sustavu uključuje informiranje klijenata o svim promjenama vezanim uz bankarske usluge i proizvode te o konverziji depozita i kredita.
Pravila su već sada poznata te ih je Hrvatska udruga banaka (HUB) objavila na svojim stranicama kako bi građani bili dobro upoznati sa svime što ih čeka vezano uz račune, depozite i kredite, piše Poslovni dnevnik.
Banke će tako, sukladno Zakonu, klijentima morati poslati općenitu i individualnu obavijest.
Općenita će obavijest, koja mora biti poslana do početka listopada, odnosno najkasnije tri mjeseca prije uvođenja eura, sadržavati informacije o preračunavanju kredita, depozita te o očekivanom utjecaju uvođenja eura na proizvode i usluge, uključujući poslovanje s transakcijskim računima. Individualna će obavijest pak biti dostavljena potrošačima koji imaju kredite i depozite, i to najkasnije dva tjedna prije uvođenja eura, odnosno najkasnije dva tjedna nakon uvođenja eura za pravne osobe.
Obavijest će sadržavati informacije o konkretnim iznosima koji će se preračunavati, modifikaciji parametara, maržama, visini kamatnih stopa, te ako je primjenjivo, novi otplatni plan. Građani neće imati troškove povezane s uvođenjem eura jer trošak konverzije snose banke.
Internetsko i mobilno bankarstvo
Što se pak internetskog i mobilnog bankarstva tiče, i to za transakcijski kunski račun, dvojno moraju biti iskazane informacije o stanju računa i iznosu prekoračenja ili raspoloživog stanja na najmanje jednom izborniku, odnosno ekranu u prikazu o računu, piše Poslovni dnevnik.
Dvojno će biti iskazivane i informacije na bankomatu pri isplati gotovog novca, i to na ponuđenim predefiniranim iznosima na ekranu te stanje računa.
Fiksne kamate takve i ostaju
Kamatne stopa pak, ako su fiksne, bez obzira na to o kojem se kreditu radi, ostaju nepromijenjene.
vzaktualno.hr/poslovni.hr