Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!
  • Naslovna
  • Politika
  • Gospodarstvo
  • Sport
  • Događanja
  • Crna kronika
  • Hrvatska i svijet
  • PR članak
  • Lifestyle
  • Video
  • Arhiva
  • Home
  • Hrvatska i svijet
  • Interes stranih turista za Hrvatsku slabi – potrebno više truda u turističkoj promociji

Interes stranih turista za Hrvatsku slabi – potrebno više truda u turističkoj promociji

Hrvatska i svijet
3. ožujka 2019.
mirela
1051
Share
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
more

U veljači su rezultati turističkih rezervacija za Hrvatsku za cijelu 2019. bili slabiji od očekivanih zbog usporene ili smanjene potražnje, ali i povećanju ponude konkurentnih kapaciteta na Mediteranu, pa će se hrvatski turistički sektor ove godine morati više potruditi kako bi privukao turiste. Ocjena je to predsjednika Udruge putničkih agencija pri HGK i predsjednika uprave turističke kompanije Uniline Borisa Žgombe, koji dodaje da informacije o smanjenom bukingu u ovo doba godine dobiva po gotovo svim 'kanalima' i od brojnih domaćih i stranih partnera s kojima radi, prenosi n1info.com

-Došlo je do smanjenja inozemne potražnje, što se moglo vidjeti već i u lanjskoj ljetnoj špici kada je bilo praznih kapaciteta. Tada je već bilo jasno da dinamična hiperpotražnja koju smo imali od 2016. do 2018. neće trajati zauvijek. Siguran sam da su mnogi u hrvatskom turističkom sektoru toga svjesni i rade na prilagodbi, a koji nisu bolje da što prije postanu ako se žele baviti turizmom - ističe Žgomba za Hinu.

Manja trenutna potražnja, primjerice i za domaće i strane putničke agencije te touroperatore, znači i da će morati investirati u dodatne marketinške i promotivne aktivnosti kako bi popunili programe i to praktički odmah, jer oni u Hrvatskoj odrađuju oko 70 posto ukupnog pred i postezonskog turističkog prometa, o čemu uvelike ovise i njihovi ukupni godišnji poslovni rezultati.

Ističe da se takvi trendovi ne odnose samo na Hrvatsku, nego i na brojne druge destinacije u svijetu. Uzroke vidi u povećanju ponude konkurentnih kapaciteta na Mediteranu, njihovim intenzivnijim marketinškim naporima praćenim značajnijim cjenovnim pogodnostima te dijelom i u najavama recesije u nekim europskim zemljama, pa se iz Europe potražnja za kratkim i dužim odmorima više preusmjerava na druge destinacije poput Turske, Grčke, na sjeverno afričke zemlje te prema vlastitim zemljama.

Zbog svega toga Žgomba smatra da je za ovu godinu potrebno učiniti više i po pitanju turističke promocije na nacionalnoj razini, te dobrim ocjenjuje što je HTZ nedavno za 10 milijuna kuna povećao iznose za marketinške i PR aktivnosti na 16 tržišta, jer, kako kaže, "nije vrijeme za čekanje nego za promptne akcije". Važnim drži i ciljane kampanje putem društvenih mreža i svih ostalih kanala i komunikacijskih platformi i to za sva razdoblja turističke godine, a smatra da treba nastaviti i s otvaranjem redovitih i charter zrakoplovnih linija te uvoditi druge kombinirane mjere.

Što se tiče same dinamike prodaje, koja kao i cijene ovise o politici svakog pojedinog subjekta, Žgomba smatra da s cijenama treba biti pažljiv, ali da nije rješenje njihovo snižavanje, nego kakvu vrijednost dajemo za novac i imamo li za to uopće kupce.

-Turisti u Hrvatsku ne dolaze samo zbog niskih ili visokih cijena, nego zbog toga dobivaju li adekvatnu vrijednost za svoj novac i uvjeren sam da smo tu globalno itekako konkurentni - poručuje Žgomba.

Kaže da će vrijeme koje dolazi pokazati koliko je bilo opravdano ili ne povećanje cijena u hrvatskom turizmu na 'krilima' hiperpotražnje. Stoga očekuje da bi u dogledno vrijeme moglo doći do izvjesnih cjenovnih korekcija na niže kod dijela određenih ponuditelja koji su iskočili izvan tržišno prihvatljivih okvira, a poručuje i da je u turizmu iznimno važno razumijevanje, red i veća usklađenost u destinacijskom promišljanju i djelovanju, kao i da je krajnje vrijeme za smanjenje stope PDV-a u turizmu na razinu konkurentnih mediteranskih destinacija te za adekvatno reguliranje posebnog postupka oporezivanja turističkih agencija, što ih i dalje stavlja u neravnopravan troškovni položaj na tržištu.

www.vzaktualno.hr

mirela 1623 Posts   0 Comments

Prethodna Vijest

IDEJA POSTALA STVARNOST "Mind the Gap" u Sračincu nadmašio sva očekivanja – mladi inspirirali mlade
Događanja
2019-03-03

Sljedeća Vijest

Udruga vinogradara, vinara i voćara Klopotec zahvalila Gradu Lepoglavi na potpori
Događanja
2019-03-03
Izdvojeno
Međunarodni dan obitelji obilježen i u DV Đurmanec
Događanja
20. svibnja 2025.
Alenka Kučić
Rekordna podrška županu Posavcu: U četiri godine više od 160 milijuna eura ulaganja u Međimurje
Događanja
20. svibnja 2025.
Alenka Kučić
Završen projekt uređenja vatrogasnog poligona i sportskog igrališta u Hrastovljanu
Događanja
20. svibnja 2025.
Nikolina Pofuk Bajz
Centar znanja Međimurja u novom ruhu – Infrastruktura dovršena, slijede nova ulaganja
Događanja
20. svibnja 2025.
Jozica
Video & fotogalerija
FOTOGALERIJA Na Uskrsni ponedjeljak, dječje veselje ispunilo Park Velika graba u Sračincu
Fotogalerija
22. travnja 2025.
U Zaboku je svečano otvoren onkološki centar UPMC-a vrijedan 20 milijuna dolara
Fotogalerija
26. ožujka 2025.
HDZ Varaždinske županije slavi tri i pol desetljeća rada: „Postigli smo povijesne rezultate, nikada više ulaganja i projekata”
Politika
18. ožujka 2025.
FOTO Mali Varaždinci proslavili najšareniji dan u godini! Njih 1500 zaplesalo na Europskom trgu
Fotogalerija
4. ožujka 2025.
Toplički fašnjak: Tradicija, veselje, šarenilo i kreativnost na ulicama Varaždinskih Toplica
Fotogalerija
3. ožujka 2025.
Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!

© 2025 Vox media d.o.o. – za marketing i komunikaciju

Impressum
Uvjeti i pravila korištenja | Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka
Cjenik oglašavanja

  • Developed by Online-press ltd.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u Uvjeti i pravila korištenja i Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.