-Kad smo prije četiri i pol godine započinjali jednu potpuno novu priču u Varaždinskoj županiji, kao jedan od glavnih problema detektirali smo smještaj te smo odlučili po prvi put u Hrvatskoj potaknuti razvoj privatnog smještaja - rekao je direktor Turističke zajednice Varaždinske županije Miran Bojanić Morandini te istaknuo kako je 2018. bilo registrirano svega 16 objekata u ruralnom dijelu županije, a gotovo 35 posto općina nije imalo niti jedan smještaj.
Tu je do izražaja došla Turistička zajednica kao netko tko definira politike turizma u županiji te je svega četiri i pol godine nakon u Varaždinskoj županiji registrirano je 120 ruralnih kuća, s 662 kreveta, što je jedan ozbiljan hotel raspoređen diljem županije što je još jedna značajna prednost.
-Nije dovoljno samo imati smještaj, već i ponuditi kvalitetu, prilagoditi se turistima 21. stoljeća, stoga smo kao jedini u Hrvatskoj pokrenuli projekt "Kuće za odmor s pričom". Željeli smo upravljati tim sustavom u kojem je broj kuća u svega četiri godine porastao sedam puta i ponuditi tržištu nešto najbolje, stalno podizati ljestvicu kvalitete. Nismo željeli da destinacija bude prepuštena samoj sebi, stoga smo kroz 42 kriterija ocjenjivali sve objekte koji su se željeli uključiti projekt. Danas kroz četiri certifikacijska kruga u projekt je uključeno 56 kuća s 330 kreveta – objasnio je Bojanić Morandani dodavši kako je prije četiri godine 1,5 posto svih noćenja ostvareno u ruralnim kućama, a danas je to 16,7 posto od čega u Kućama za odmor s pričom 11 posto.
Naglasio je kako su prvi puta prošle godine od kad je mjerenja turizma u Hrvatskoj strani turisti su ostvarili više noćenja nego domaći, odnosno 54 posto. U prvom mjesecu to su tradicionalno Nijemci, a Skandinavce i zemlje Beneluxa prošle godine zamijenili su u drugom mjestu Poljaci, Ukrajinci, Austrijanci.
-Malo je stvari u turizmu koje se mogu mjeriti sa ponosom ili srećom kada se otisnite katalog, jer prvo što napravite kad dođete u neku destinaciju potražite kartu i brošure i taj osjećaj turizma još je uvijek nezamjenjiv. Drugi takav katalog koji smo napravili, jedini na kontinentu katalog privatnog turizma sada s ponosom predstavljamo – katalog „Kuće za odmor s pričom” gdje smo po prvi puta obradili jedan novi projekt koji se nastavlja na ovu priču – "Agroturizam s pričom"– ponosno je najavio Bojanić Morandini.
"Agroturizam s pričom" zasad obuhvaća 6 OPG-ova: Izletište Zlatne Gorice, Kuća Magične trave, OPG Požgaj u Velikom Bukovcu, OPG Martinčević u Maruševcu, OPG Majerling, OPG Andreja Petrović u Varaždinu.
Osim agroturizma u katalogu su popisane i značajne vinarije varaždinskog kraja te što sve doživjeti u kulturi i prirodi. Katalog je dvojezičan i distribuira se kroz sustav Hrvatske turističke zajednice po svim predstavništvima.
Spomenuo je i Varaždinsku kištricu, odnosno domaće proizvode koji dočekuju turiste u "Kućama za odmor" s pričom poput varaždinskog bučinog ulja, ekoloških sapuna, licitara i meda s informacijama gdje se ti proizvodi mogu kupiti.
-Svaka od kuća ima svoju individualnu osobnu priču i u promociji vi dobijete samo dio te priče, a samo priču morate doživjeti u kući u kojoj boravite. 45 od 56 kuća je pet friendly, bazen ima 40 kuća i većinom kuća upravljaju žene – zaključio je Bojanić Morandini.
Darko Majhen, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo i europske poslove u Varaždinskoj županiji istaknuo je kako je glavna grana u razvoju županijskog gospodarstva upravo turizam, te kako s obzirom na brojna ulaganja i napore odlični rezultati nisu slučajni.
- Na vrijeme smo prepoznali trend rasta kontinentalnog turizma, ruralnog dijela naše županije, gdje smo prije nekoliko godina jako malo imali ovakvih privatnih smještaja, a danas postaju perjanica ruralnog turizma Varaždinske županije. Ovaj katalog pokazuje visoku kvalitetu smještajnih kapaciteta na području naše županije, a kad tome dodamo agroturizam i ostalu turističku ponudu, sigurno možemo reći da smo postali poželjna destinacija u kontinentalnom turizmu Republike Hrvatske – rekao je Majhen zahvalivši svim privatnim iznajmljivačima na stvaranju prepoznatljivog turističkog proizvoda.
abrkic/vzaktualno.hr