Održavanje lokalnog referenduma, prvog u povijesti Ivanca, koštat će proračun 170.000 kuna, zbog čega je na 11. sjednici Gradskog vijeća u ponedjeljak donesen prvi ovogodišnji rebalans.
Naime, kako je pojasnio gradonačelnik Milorad Batinić, za provedbu lokalnog referenduma koji će se održati 20. veljače, u gradskom je proračunu potrebno osigurati sredstva. Prema procjenama, troškovi referenduma trebali bi iznositi 170.000 kuna, koliko je i povećan ovogodišnji proračun te sada iznosi 63.556.292,30 kuna.
-S obzirom da je trenutno u tijeku izrada financijskih izvješća za prošlu godinu te da postoje naznake da će Grad Ivanec ostvariti višak prihoda, troškovi referenduma osigurat će se iz navedenih sredstava – objasnio je Batinić.
Nakon kraće rasprave izmjene proračuna dobile su jednoglasnu potporu svih prisutnih vijećnika.
Kako bi se postigla veća jednakost i pravednost, Grad Ivanec sufinancirat će predškolski odgoj djece u dječjim vrtićima i uslugu čuvanja, brige i skrbi o djeci predškolske dobi koju obavljaju obrti jednako, neovisno o tome na koji način roditelji ostvaruju prihod, već na temelju visine prihoda po članu kućanstva.
Zbog zakonskih izmjena, odnosno usklađivanje s posljednjim izmjenama Zakona o gospodarenju otpadom, i u Ivancu će doći do poskupljenja odvoza i sakupljanja otpada. Tako će mještani ubuduće plaćati prikupljanje miješanog komunalnog otpada i biootpada 6,73 kune skuplje, odnosno nova cijena iznosit će 80,23 kune s PDV-om. Mještanima koji sami kompostiraju biootpad mjesečna cijena umanjit će se za 20 kuna, odnosno iznosit će 57,63 kune s uključenim PDV-om što je povećanje od 6,78 kuna.
-Oni građani koji kompostiraju u vlastitom kućanstvu plaćat će 20 kuna manje – dodao je Batinić te pojasnio kako je rast cijene, između ostalog, uzrokovan i rastom primjerice goriva koje je od zadnje promjene cijena prikupljanja otpada značajno poraslo. Pojasnio je i kako je prikupljanje i daljnje postupanje sa reciklabilnim otpadom sve skuplje.
Istaknimo i da će za korisnike koji nisu kućanstva cijena odvoza otpada ubuduće iznositi 107,35 kuna što je povećanje od 17,04 kune, dok će nekućanstva koja sama kompostiraju biootpad ubuduće plaćati 16,95 kuna više, odnosno 84,75 kuna.
Inače, broj odvoza pojedine vrste otpada će se optimizirati na temelju napravljenih analiza. Kako je istaknuto na sjednici računica je jednostavna – manji broj odvoza znači ujedno i manje račune. Kao određeni „osigurač” za ona kućanstva gdje se iz nekog razloga u određenom trenutku poveća pojedina količina otpada na usluzi je reciklažno dvorište.
Od ostalih prihvaćenih odluka istaknimo da je „zeleno svjetlo” dobilo financijsko izvješće tvrtke Čistoća za prošlu godinu.
foto: arhiva
s.kalajdžija/vzaktualno.hr