U prodavaonicama odjeće i obuće nema velike gužve nakon što je 27. prosinca počelo redovito zimsko sniženje cijena, koje traje 60 dana. Prema običaju, građani su glavnu kupnju obavili uoči Božića i Nove godine, a u siječnju smanjuju potrošnju. Osim toga, aktualna sniženja od 20 do 30 posto građanima nisu previše privlačna. Mnogi smatraju da su popusti premali i nerijetko se osjećaju zavaranima, piše Novi list.
-Potrošači se najčešće žale da trgovci neposredno prije sniženja nekoj robi podignu cijenu na razinu po kojoj se nikad nije ni prodavala. Zbog toga se kupcima sniženje na prvi pogled čini značajno, a zapravo nije, potvrdila nam je odvjetnica Dijana Kladar, savjetnica Udruge za zaštitu potrošača.
Primjerice, trgovac napiše na deklaraciji proizvoda da je njegova prijašnja cijena iznosila 150 kuna i da je spuštena 20 posto, na 120 kuna. Međutim, kada državni inspektor provjeri trgovačku dokumentaciju, pokaže se da prijašnja cijena proizvoda nije iznosila 150, nego 130 kuna, pa je sniženje zapravo znatno manje, samo sedam do osam posto.
Inspekcijski nadzor
Da je to jedan od najčešćih načina zavaravanja kupaca, potvrđuju upravo redovite provjere koje tijekom sezonskih sniženja provodi Državni inspektorat. Prema dostupnim podacima, trgovački su inspektori u siječnju i veljači prošle godine proveli 378 ciljanih nadzora zimskog sniženja i drugih posebnih oblika prodaje. Pritom su utvrdili 63 prekršaja koja se tiču zavaravanja kupaca, prenosi Novi list.
To znači da golema većina trgovaca savjesno radi, ali da je svaki šesti trgovac u zemlji provodio nepoštenu trgovačku praksu, kako se ona definira prema Zakonu o zaštiti potrošača. Prekršitelji su pritom najčešće nepravilno isticali cijene te zavaravali potrošače u pogledu načina kako je cijena proizvoda izračunana, prema podacima inspektora.
vzaktualno.hr/novilist.hr