Vjerojatno ste i sami primijetili da je Hrvatska već u božićnom ugođaju - na trgovačke police Božić je već stigao. Nije ni sredina studenog, a ukrasi, kuglice i blještavilo već su počeli itekako prazniti novčanike.
Neki su time oduševljeni, drugi smatraju da je ipak prerano.
- Meni za Božić nikad nije prerano. Ja uživam u tome – rekla je Marija iz Zagreba za Dnevnik Nove TV.
Ema pak kaže da teško obuzdava trošenje kad je njezino dijete u pitanju.
-Ne mogu odoljeti, sve mi je super, sve bliješti - kaže ona.
Ipak, neki kažu da im prerani božićni duh ''ubija'' Božić, a i čari Božića ubiju nešto – novčanik, i to toliko da Hrvati za blagdane sve više troše.
Od 2015. godine do sada penjali smo se s 11 i pol milijardi na 12, pa na 13 i pol, a prošle godine srušili smo rekord s potrošenih 14,8 milijardi kuna.
-Znamo da su, recimo, prosječni mjeseci negdje između 8 i 9 milijardi kuna potrošnje, a vidimo da ta blagdanska raste do 14 milijardi. To su zaista jako velike brojke' - rekla je za Novu TV Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu iz Hrvatske gospodarske komore.
Potrošačka euforija počinje sve ranije. To je za sobom povukao popularni američki crni petak, odnosno posljednji petak u studenom, a malo tko uspije povući ručnu.
„Pretjerivanje ni u čemu ne donosi ništa dobro”
Blagdani prazne naše novčanike, a pitanje je puni li nas to ugodnim emocijama. To je za Dnevnik Nove TV pojasnila psihologinja Ella Selak Bagarić, koja kaže da nema ništa loše u šetnji okićenim gradom, no pretjerivanje ni u čemu ne donosi nešto dobro. '
-Kada se natječemo s drugima ili sami sa sobom koliko ćemo potrošiti, kako ćemo okititi bor i kuću i kada radimo ono što nas doista ne čini sretnima, već nas iscrpljuje. Zato većina ljudi blagdane smatra stresnima - kaže Selak Bagarić i zaključuje:
-Čini mi se da dokle god smo zaslijepljeni blještavilom izloga i kupovinom, jako često zaboravimo na ono što nas doista čini sretnima.
Cijeli članak pročitajte ovdje
vzaktualno.hr/novatv