EduCentar proveo je još jedno istraživanje, ovoga puta na uzorku od 400 ispitanika od kojih više od polovice smatra da bi vjeronauk trebao ostati izborni predmet. Kad smo već kod vjeronauka, kažimo i to da bi ga iz osnovne škole izbacilo 32 posto ispitanika, a iz srednje 39 posto, piše Jutarnji.hr.
Da bi informatika trebala biti obavezna u osnovnoj školi smatra 80 posto ispitanika, a u srednjoj 77, dok bi 60 posto ispitanika u osnovnu školu uvelo bonton i digitalnu pismenost kao obavezne predmete te kao izborni predmet domaćinstvo, i to i u osnovnoj i u srednjoj školi. Predlažu da se u školu uvede i financijska pismenost, etika, prva pomoć i pojam o sebi/mentalno zdravlje.
Za većinu ispitanika najveća mana školstva je učenje napamet, nepoticanje razmišljanja i logičkog zaključivanja. Polovica ispitanika smatra da su neki predmeti potpuno krivi, dok drugi krucijalni nedostaju te da sustavu nedostaje praktične nastave. Previše gradiva zamjera 37 posto ispitanika, dok ih 28 posto smatra da je u školi previše predmeta. Ipak, samo 14 posto ispitanika procjenjuje da je školska satnica prevelika.
Više od polovice ispitanika (57 posto) smatra kako je danas djeci teže u školi nego što je bilo prijašnjim generacijama. Četvrtina smatra da je lakše zbog dostupnosti informacija. Dvije trećine smatra da je nastavnicima danas teže nego nekad. Samo dva posto ispitanika zaključuje da je obrazovni sustav u Hrvatskoj dobar ovakav kakav je, dok 61 posto smatra da je loš i da su mu potrebne ozbiljne promjene.
www.vzaktualno.hr/jutarnji.hr