Tradicionalno, Hrvati za blagdane troše najviše. Primjerice, prošlogodišnja je blagdanska potrošnja u prosincu premašila 12 milijarda kuna, a pretpostavke su da će se ove godine potrošiti još više. Jesmo, sami smo krivi što si "ne znamo dati reda", ali ni trgovci nisu baš nedužni!
Znaju oni trikove kojima će nas navesti da trošimo, da zaboravimo na činjenicu da poslije prosinca dolazi siječanj, onaj najduži mjesec u godini (najdulje nam traje ono vrijeme od plaće do plaće).
Recimo, božićna glazba u trgovinama. Priznajte, događa vam se svaki put isto – glazba vas jednostavno ponese, ispuni onim božićnim duhom. Pjevušite "Zvončiće" i samo trpate u košaricu! Ali nije stvar samo u glazbi; tu su i rasvjeta, uređenost interijera trgovine te "blagdanska" ljubaznost prodavača - sve to dodatno utječe na našu sklonost kupnji.
No, da bi uopće ušli u neku trgovinu, prepustili se blagdanskom ozračju, nešto nas u tu trgovinu treba privući, trebamo siguran znak da su blagdani sve bliže i da je baš sad pravo vrijeme za kupnju darova. Je li doista listopad pravo vrijeme ili je ipak malo prerano, prosudite sami. Uglavnom, ove dvije fotografije nisu od prošle godine - snimljene su danas, 27. listopada.
a.kučić/vzaktualno.hr