Zbog remonta, riječka je rafinerija prestala s radom, a iz Ine ističu da će obustava trajati do početka travnja iduće godine i da je razlog unaprijed planirana modernizacija vrijedna 4 milijarde kuna.
No, sada kada jedina rafinerija u Hrvatskoj privremeno ne radi i nema prerade domaće nafte, postavlja se pitanje što bi građani prvo mogli osjetiti kao posljedicu činjenice da smo sada ovisni isključivo o uvozu?
“Konkretno, dok ima derivata i goriva na tržištu ne bi osjetili. Imamo strateške zalihe koje bi do isteka korištenja bile na raspolaganju. Međutim, ipak me brine što bi moglo biti nakon Nove godine, odnosno oko Nove godine dokad bi mogle potrajati. Nije čak ni pitanje cijena, cijena dizela je otišla do povijesnih visina. Ako ne bi bilo robe na tržištu, mogla bi biti dvostruka. Ono što je najopasnije je da svi svjetski traderi više ne garantiraju isporuku. Oni sami više u sebe ne mogu vjerovati i u svim novim ugovorima piše ‘best effort’. Više nema garancije isporuka ni rokova. Moglo bi doći do velikih nestašica i zato smatram da je cijeli ovaj potez vrlo upitan”, rekao je naftni konzultant Davor Štern u RTL-u Danas.
vzaktualno.hr