U vremenima brze mode kada high-street brendovi izbacuju nove kolekcije na tjednoj bazi, a Zemlja se davi u otpadu veseli nas činjenica da se sve više dizajnera okreće održivoj modi. Jedna od njih je Matea Bručić, mlada dizjanerica koja stoji iza modnog kolektiva BUQUELE House of Fashion smještenog u zagrebačkoj Draškovićevoj 16 koji prkosi trendovima fast fashion industrije vodeći se jednostavnošću, elegancijom, a prije svega održivošću i pokušava vratiti modu na ‘tvorničke postavke’ kreirajući svevremenske, a opet statement komade.
Vrata svog BUQUELE studija Matea je otvorila u rujnu prošle godine. Samo ime brenda, objašnjava nam, potječe od od izvedenice strane riječi koja u prijevodu znači kameleon. Buqele je sinonim za slobodu, promjenjivost i metamorfozu koja u sebi sadrži elemente elegancije i jednostavnosti. Upravo je to njen moto kojim se vodim kod kreiranja svake narudžbe i kolekcije.
Ova mlada dizajnerica po struci je diplomirani inženjer tekstilnog i modnog dizajna, a može se pohvaliti i diplomom luksuznog modnog managementa ENSAIT Sveučilišta u Francuskoj.
Kaže nam kako je biti dizajner u Hrvatskoj vrlo zahtjevan posao.
-Kao i sva kreativna zanimanja, često se u našem podneblju tumače kao manje vrijedna ili u smislu hobija. Posao dizajnera nije aktivnost provedena u par sati slobodnog vremena. Dizajner je često u našoj zemlji ujedno i ilustrator/crtač kreacija i krojeva, stilist, krojač te na kraju i šnajder. Znanje o tekstilu i tkaninama vrlo je nužno kao i snalaženje u nabavi istih. U slučaju mikro i malih poduzeća, ista osoba vodi i prodaju, marketing i društvene mreže. Ono što bi u drugim zemljama bila zasebna zanimanja, kod nas se često obavljaju na svakodnevnoj razini od strane vlasnika obrta – opisala nam je.
Ipak dodaje kako je pozitivno što na taj način ima kompletan uvid u poslovanje. U svom radu naglasak stavlja na ograničenu i etičku proizvodnju, korištenje kvalitetnih tkanina čija je proizvodnja također transparentna. BUQELE kolekcije su također ograničene brojevima i modelima i na taj način vraćaju duh obrta te ručnog i unikatnog rada.
-Svaki komad je ručno izrađen i svaka vlasnica BUQELE proizvoda zna, da je među malobrojnima koje ga posjeduju i da takvih više neće biti jer su svi modeli unikati – govori nam Matea.
-Trenutno kao kolektiv zastupamo svu odjevnu konfekciju, heklane i pletene proizvode, nakit od pozlate i srebra, drvene dekorativne i modne dodatke, dječje dekore i žičane dekore, uvijek imamo ekološki kutak gdje se koriste razne tehnike i dorade prirodnih materijala i odjevnih predmeta. Svrha kolektiva je bila direktan rad kreatora i klijenta te naglasak na specificirane narudžbe i unikatnost istih – opisuje.
Retrospektivno gledajući prva godina od otvaranja bila je za ovaj kolektiv vrlo uspješna.
-Puno novih lica, suradnji, poslovnih projekata koji nam se uspješno protežu i na nadolazeću 2023.godinu. Vrlo sam zadovoljna jer uočavam pomake na modnoj sceni i potražnji domaće publike – ističe ova kreativka koja ne krije koliko voli svoje stalne klijente koji se bespogovorno prepuštaju u njene vizionarske ruke i sa sobom dovode i nove, koji također ostvaruju uspješne suradnje s BUQELE.
Iako je veći broj žena među njima, zamjetan je sve veći interes muške publike.
-Udobnost, osjećaj odjeće kao drugog sloja kože moj je moto. Prva reakcija kada klijent na sebi obuče kreaciju na kojoj smo radili nekad i po tri tjedna i s osmijehom odlazi iz showrooma – to je za mene poseban uspjeh – spominje Matea kojoj su inspiracija uvijek njeni klijenti za koje radi narudžbe po mjeri stavljajući tako u fokus osobu kojoj je sama kreacija namijenjena.
-Nastojim istaknuti njene pozitivne karakterne osobine, figuru i osobni stil. Kod izrade kolekcija uvijek se vodim značenjem dizajna – funkcionalnost s dozom estetike. Odjeća je uvijek bila u službi čovjeka. Ljudi i okolina su moja vječita inspiracija. Često pri izradi prototipa na umu imam i klijente, kojoj osobi smatram da bi pojedini model pristajao. Moja kolekcija VENUS bila je inspirirana ženama poduzetnicama, zauzetim super ženama koje svojim primjerom pale iskru u nama, njihovim su borkinjama. Kolekcija je nastala na samom početku mojeg stvaralaštva i brenda i više-manje označila moj daljnji put. Potom je objavljenja kolekcija CHAMELEON na njoj sam radila nekoliko godina, a inspiracija je bila priroda i moje zdravstveno stanje. Pogođeni COVIDOM i lockdownom mislim da nam je svima priroda značila kao lijek i inspiracija – opisala nam je ističući kako je CHAMELEON kolekcija rasprodanu u rekordnom roku.
-Ručni rad i inovativni tekstili u kombinaciji s multifunkcionalnim krojevima karakteriziraju ovu kolekciju koja, kako joj i ime govori, sugerira kako su priroda i promjenjivost organizama bile prvotna inspiracija, začeta još kao tema diplomskog rada. Osim kvalitetnih materijala, inovativnim tehnikama stvorila sam i unikatni print. Glavni komad kolekcije je haljina od nekoliko slojeva svile, čija slojevitost čini srž kolekcije, baš kao i topovi u stilu kimona koji se nose i u ulozi jakne, uz hlače širokih nogavica. Korišteni su isključivo prirodni i ekološki materijali, a trenutno od ostataka tkanine izrađujem limitirane gumice za kosu od printa koji mijenja boju na toplinu. Inače, print koji krasi komade iz kolekcije nastao je od otpalih listova iz šume koje sam prikupljala te ih potom japanskom tehnikom oslikavanja u tinti razvijala u unikatne otiske lišća. Kao i sve moje kolekcije, tako je i ova bila limitirana od samo šest modela koji su se međusobnim kombiniranjem tvorili u bezbroj outfita, za dnevnu, ali i večernju prigodu.
U BUQELE showroom svi klijenti i konfekcijske veličine su dobrodošle.
-Jedan od razloga zašto se upuštam u rad po mjeri su upravo klijenti koji svojom građom ili konfekcijskom veličinom ne mogu pronaći taj idealan outfit i kreaciju u masovnoj tekstilnoj industriji. Nitko od nas nije savršena niti simetrična tijela. Kategoriziranje veličinama također smatram pretjeranim. U našem podneblju postoji nekoliko tipova građe. Masovna odjeća koja se prodaje po globalnim komercijalnim dućanima često nije niti namijenjena našim standardima, stoga ne čudi veliki broj nezadovoljnih osoba. Za svakog klijenta prvi sastanak prolazi u uzimanju tjelesnih mjera po kojima razvijam osnovni kroj i po kojem nastaje finalna kreacija.
Ova mlada dizajnerica smatra kako smo definitivno postali robovi konzumerizma i brze mode što potvrđuju i znanstveni rezultati s obzirom da je tekstilna industrija i dalje među vodećim zagađivačima nama jedinog planeta za život.
–Ne mogu dovoljno naglasiti ozbiljnost ovog problema. Rješenja također neće doći preko noći. Smatram da pravilnom edukacijom i vlastitim osvještavanjem možemo i na individualnoj razini postići mikro promjene koje će se poput lavine odraziti na našu blisku budućnost. Ako svjestan kupac odbije impulzivno kupovati i započne svoje vlastite trendove, tada će i industrija morati popustiti i promijeniti pristup izbacivanja trendova. Moć je u potrošaču, a njegovo/njezino doba upravo dolazi – naglašava ova inspirativna mlada žena.
-Jedan od savjeta koje bi dala Vašim dragim čitateljima je izgradnja osobnog kostura garderobe. Na temelju analize ormara i određivanja boja i oblika koji osobi laskaju, može se izgraditi i bezvremenski stil, a kojeg se s vremena na vrijeme može samo dodatno pospješiti i nadopunjavati, bez drastične intervencije na financijsko ili ekološko stanje okoline – zaključila je.
abrkic/vzaktualno.hr