Alen Kišić, kandidat za gradonačelnika Varaždina koalicije SDP-HNS-HSS-HSU-Hrvatski laburisti, s kandidatima s liste za Gradsko vijeće koalicije SDP-HNS-HSS-HSU Brunom Isterom i Josipom Drevenom, u srijedu je predstavio dio izbornog programa "Razvojni impuls grada Varaždina" pod nazivom "Komunalna infrastruktura - ulaganje u standard".
Najprije je Dreven govorio o značaju Aglomeracije Varaždin za prigradska naselja.
– Gdje kanalizacijska mreža još nije izgrađena, to je najveći problem i građani jedva čekaju da se izgradi. U većini prigradskih naselja je nema, osim u Hrašćici i Kućanima. Zato ćemo nastojati da se to u što kraćim rokovima riješi. Aglomeracija ide i bit će financirana iz kohezijskih fondova EU-a. Građani to sada rješavaju preko septičkih jama u dvorištima kuća. Ti objekti su ograničenih kapaciteta i oborinske vode ih pune. Još jedna problem koji se može riješiti je loše stanje prometnica. Ne zato jer se ne održava, već se oborinske vode zadržavaju i po zimi oštećuju asfaltni sloj. Kad bude gotova kanalizacija, izgradit će se nogostupi i odvodnja, što će značiti bolju kvalitetu života u prigradskim naseljima. Prema mojim informacijama, natječaj je proveden, u deset dana bit će izabran izvođač radova za prigradska naselja i ako neće biti žalbi radovi kreću u devetom mjesecu – rekao je Dreven.
Ister je govorio o nekoliko komunalnih tema poput javne rasvjete.
– 2008. smo završili najveći projekt izgradnje i rekonstrukcije javne rasvjete, 5.500 svjetiljaka, najveći projekt na tom području u Hrvatskoj. Ostali su neki problemi, poput sigurnosti prometa. Zagrebačka ulica je osvijetljena, ali vas iznenadi pješak ili biciklist jer nisu dobro osvijetljeni pješački prijelazi. Danas imamo moderne tehnologije koje se mogu primijeniti i na ovaj dio tako da se cijeli susatv vodi centralno i moguća su podešavanja – kazao je Ister te nastavio o kućanskoj rampi.
– Kućanska rampa je krucijalno pitanje. Grad je podijeljen na dva dijela, istočni se dio razvija, grade se stanovi, a ljudi su taoci. To je nedopustivo, Pokušavalo se, ali slomilo se zube. Palo je na pregovorima s HŽ-om koji ima stare planove za još jedan kolosijek. Dvije su solucije, podvožnjak na tom mjestu ili nadvožnjak od Velpra do budućeg rotora Zagrebačka-Supilova. Oba rješenja su oko 50 milijuna kuna i jedno i drugo se da financirati preko fondova. Jedna od faza je i pretvaranje pješačkog pothodnika u cestovni s pješačkim i biciklističkim stazama. To bi bila jednosmjerna cesta, samo treba odlučiti u kojem smjeru. To je znatno manje financijsko opterećenje i Grad bi ga mogao realizirati – dodao je Ister te kao još jednu temu spomenuo Gradske bazene.
– Lijepo da ih imamo, ali nisu adekvatni našim potrebama. To su sportski bazeni i tu su zadovoljili, ali nisu u rekreativnom dijelu za obične građane, djecu, mlade obitelji. Bazeni također imaju problema s prokišnjavanjem, energetski su neučinkoviti i tehnološki zastarjeli i treba poraditi na rekonstrukciji – rekao je ister te završio o biciklističkim stazama koje se planira poboljšati u prometnom i turističkom smislu u suradnji s udrugama biciklista.
Na kraju je Kišić predstavio rješenja za parkiranja i promet u mirovanju u gradu.
– Za parkiranje treba revidirati ugovor s koncesionarom naplate jer se, između ostalog, promijenio broj parkirnih mjesta. Nezadovoljni su i koncesionar i korisnici i moramo se dogovoriti. Očekujem promjenu na bolje, ne samo oko cijene nego i protočnije parkiranje. Za to je važan i promet u mirovanju. Ima nekoliko žarišnih točaka poput onog u Trakošćanskoj, kada između 7 i 15 sati nema mjesta za stanare jer nema naplate pa oni koji rade ovdje parkiraju, a stanari nemaju gdje. Još veći problem je Zagrebačka 13-17. To mislimo riješiti u dogovoru sa stanarima i koncesionarom, za simboličnu cijenu da stanari imaju fiksno mjesto, a oni izvana kroz povlaštenu cijenu u garaži ili besplatno negdje drugdje. Na to su nas sami stanari upozorili i mi osluškujemo bilo grada i tražimo rješenje – rekao je Kišić koji je govorio i o nekim prometnim rješenjima u gradu.
– Jedno do rješenja je produženje Sajmišne ulice do Zagrebačke koje će donijeti drugu korist, a to je obranu od poplava rijeke Plitvice. Rješenja su i rotori. Jedan u Optujskoj ulici, a drugi na križanju Krležine i Filićeve, mjestu s čestim nesrećama,. MUP je predvidio sredstva i prvo kao gradonačelnik ću tražiti da se kružni tok tamo izgradi što prije. Zadnja stvar, u kojoj nije ključan Grad, je nastavak gradnje u Grabanicama kao i rješenje za poslovnu zgradu Stanoinga VTC u Zagrebačkoj, koja je prijetnja djeci i okolišu. Grad ne može previše jer je riječ o privatnom vlasniku, ali može imati aktivniju ulogu prema sudu i zaštiti građana – zaključio je kandidat za gradonačelnika Varaždina Alen Kišić.
n.k. / www.vzaktualno.hr