Užas prometnih nesreća tijekom ljetnih mjeseci sažeo se prošlog petka u Bjelovaru i okolici, gdje je u samo nekoliko sati teško stradalo petoro maloljetnika.
Kako prenosi N1info.hr, troje od njih ozlijeđeno je u nesreći s quadom, popularnim vozilom na četiri kotača koje spada u kategoriju poljoprivrednih vozila. U mjestu Bulinac kod Bjelovara sletjeli su s ceste u kanal i udarili u betonski most. Djevojčica koja je upravljala quadom zadobila je ozljede opasne po život, a niti ona niti dvoje suputnika nisu nosili zaštitne kacige. U Zagrebu je prošle nedjelje poginuo motociklist, dok su se u subotu navečer kod Donje Stubice sudarili vozači quada i cross motocikla. Motociklist je teško ozlijeđen i nalazi se u životnoj opasnosti. U petak je kod Koprivnice motociklist poginuo sletjevši s ceste i udarivši u metalni nosač dalekovoda. Prethodnog vikenda, kod Imotskog, u sudaru je poginula starija žena koja se nalazila u prikolici motokultivatora.
Prometni stručnjak i sudski vještak Goran Husinec objašnjava da ljeti na cestu izlaze vozila koja se ne koriste zimi, poput bicikala, romobila, električnih romobila, quadova i motocikala. Zimi se većinom voze automobili koji su sigurniji jer su zatvoreni. Ljeti je više ljudi na cestama, a promet je veći zbog povećanih aktivnosti na otvorenom. Na cestama i pješačkim stazama pojavljuje se i sve više vozila koja donedavno nisu bila prisutna, a sada su vrlo popularna. Mnogi od tih vozila voze neiskusni vozači, što povećava broj nesreća.
Quadovi
Husinec objašnjava da quadovi zahtijevaju veliku fizičku snagu za upravljanje zbog mehaničkih komandi. Ako vozilo naiđe na rupu ili rubnjak, upravljač se može izbiti iz ruke, posebno ako upravlja dijete. Djevojčica iz Bjelovara nije mogla fizički kontrolirati quad jer je bio preopterećen s dvoje dodatnih putnika, što je uzrokovalo nesreću.
Quadovi obično idu 40 kilometara na sati i teški su oko 600 kilograma. Ljudi ih često registriraju kao poljoprivredna vozila jer na njih onda dobivaju poticaje i druge pogodnosti. A ako je vozilo poljprivredno, nije propisano obvezno nošenje kacige. No quad se u našim krajevima ne koristi mnogo u poljoprivredi, koliko u poslovima rendžera i lovočuvara. Naravno, i za "zabavu”, napominje ovaj stručnjak.
Električni romobili
Električni romobili su popularni, ali opasni na cestama jer vozači automobila teško primjećuju romobiliste. Romobili su sigurni do brzine od 25 km/h, ali sve iznad toga je rizično. Iako romobilima nije mjesto među automobilima, nema odgovarajuće infrastrukture za njihovu sigurnu vožnju, prenosi N1.info.
- Električni romobil je fantastična stvar, osobno ga puno vozim. No, neki ljudi otišli su korak dalje i počeli voziti električne romobile cestom, usporedo s automobilima. A romobilistu je teško imati pregled situacije na cesti, kao što je i vozaču automobila teško vidjeti romobilistu. On je jedna okomita, vrlo tanka silueta koja se kreće velikom brzinom, praktički bešumno. Električni romobil ima male kotače i za razliku od motocikla jako je osjetljiv na raznorazne rupe i grabe na putu. I nije romobilu mjesto među automobilima. S druge strane, nije mu mjesto ni među pješacima, ali tada dolazimo u sivu zonu jer staze za romobile nisu napravljene. Zakonski propisana brzina je 5 kilometara na sat na pješačkim stazama, ali tolerira im se vožnja i do 10 kilometara na sat, što je malo brže od hoda čovjeka. No, definitivno mu nije mjesto ni na cesti ni na nogostupu ako vozi 30 na sat. Propisano je i da vozač električnog romobila mora nositi kacigu, iako ta zaštitna kaciga uglavnom nije presudna. Na romobilu se više “trgaju” noge i ruke, rijetko stradava glava. Ali, kako se kaže, od opreza glava ne boli. - kaže Husinec.
Motocikli
Kod motociklista je najčešći problem prebrza vožnja. Husinec kaže da problem s motociklistima u prometu traje već desetljećima, ali da više nije izražen kao nekad.
- Gotovo da više i nema motociklista koji vozi bez zaštitne kacige na glavi, kao što se nekoć najčešće vozilo. A i sami motocikli nisu više toliko popularni među mlađom populacijom. Nekad je motocikl bio statusni simbol. U kvartu su najveći frajeri bili oni s motociklima. Danas se mladi više ne dokazuju na taj način. S motociklistima nema uzlaznih problema u prometu, iako ih još uvijek mnogo stradava na cestama. Osim toga, vozači motocikala u prosjeku su stariji i iskusniji. Danas su puno veći problemi s vozačima električnih romobila, quadova i sličnih prijevoznih sredstava. - kazao je Husinec.