S dolaskom blagdana jedan od izazova s kojim se susreće logistika osiguranje je dovoljne količine svih resursa, odnosno pravovremenom dostavom svih naručenih poklona. Iako se čini da je taj zadatak jednostavan, zbog velike količine narudžbi i velikog pritiska na logistički sustav dostava i brzina dostave, odnosno općenito osiguranja svih potrebnih resursa može predstavljati značajan problem.
Ako se sve opisano sagledava s aspekta logističkih organizacija, nedovoljna briga oko odabira optimalnog puta transporta, odnosno konsolidiranja i dekonsolidiranja pošiljaka koje su upućene prema nekom području može rezultirati povećanjem troškova transporta, odnosno drugim riječima smanjenje profita za logističke organizacije. No, ako se povećavaju troškovi logistike vrlo vjerojatno će doći i do povećanja cijene samog proizvoda.
Ako se govori o logistici blagdana, sve veća potražnja za proizvodima, odnosno povećana potrošnja kao i navika da se kupcu proizvod isporučuje na njegovu kućnu adresu, na logistiku postavlja sve veće zahtjeve. Logistički sustav tomu doskače kroz upotrebu dronova, odnosno dostavljača paketa na električnim romobilima i biciklima. Prednosti takve dostave, osim atraktivnosti i brzine, očitava se i u relativno niskim troškovima.
Međutim, dostava paketa u zadnjoj milji manji je problem u odnosu na problem i troškove koji se mogu pojaviti, a vezano uz dostavu paletiziranih pošiljaka budući da kašnjenja u takvim dostavama rezultiraju znatnim usporenjem cjelokupnog procesa. Primjer za to nedavno je zatvaranje Sueskog kanala zbog nasukanog broda što je usporilo globalni tok robe, odnosno rezultiralo kašnjenjem dostave.
Poseban izazov za svaku organizaciju je i upravljanje zalihama, odnosno definiranje optimalne količine zaliha koja neće predstavljati znatan trošak, ali koja će omogućiti normalno funkcioniranje svih organizacijskih procesa. Osiguranje dovoljne količine zaliha posebno je izazovno područje za vrijeme blagdana zbog povećane potrošnje i nemogućnosti točnog predviđanja količine robe koju će kupci potraživati.
Logistika blagdana obuhvaća i odabir pravilne ambalaže budući da neadekvatna ambalaža može rezultirati oštećenjem paketa tj. proizvoda, a što će značiti nezadovoljstvo kupca i vrlo vjerojatni povrat kupljene robe.
Nadalje, osim dostave paketa, logistika blagdana obuhvaća i prihvat iskorištenih paketa, odnosno praznih jedinica i njihovo zbrinjavanje na neškodljiv način. Isto tako, svaki reklamirani proizvod također se vrača upravo pomoću povratne logistike na mjesto s kojeg je poslan.
Dakle, logistika blagdana kao temeljni zadatak ima osiguranje dovoljne količine robe koja mora biti optimalna budući da višak ili manjak robe može rezultirati pojavom troškova, ali i nezadovoljstvom kupaca kao i povrat proizvoda koji nisu u sukladnosti sa zahtjevima kupca, odnosno povrat iskorištenih jedinca i njihovo pravilno zbrinjavanje.
Ovaj prilog omogućuje Odjel logistike i održive mobilnosti Sveučilišta Sjever (https://www.unin.hr/tehnicka-i-gospodarska-logistika-kc/opce-informacije/).
vzaktualno.hr