Hrvatska je, unatoč situaciji koja trese svijet, u 2021. završila kao jedna najuspješnijih mediteranskih destinacija u području turizma. Upravo je luksuzni turizam bio grana koja je uvelike utjecala na izvrsne rezultate koje smo ostvarili; vrijeme pandemije donijelo je određene promjene na tržištu, a naglasak je posebno bio na povećanoj potražnji visokokvalitetnih usluga i smještajnih jedinica.
Uz veći broj noćenja u skupljim hotelima, raste i iznajmljivanje luksuznih vila, što još više doprinosi cjelokupnom razvoju luksuznije turističke ponude u našoj državi.
Povećanje cijena u 2021. dovelo do oporavka prihoda
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji (FMTU) i konzultantska tvrtka BlueRock Consulting analizirali su poslovanje kampova i hotela u Lijepoj Našoj za vrijeme srca sezone u 2021.
Rezultati su pokazali da su hoteli u tom periodu podigli cijene soba u prosjeku za 6 posto u odnosu na 2019., godinu u kojoj je većina Hrvatske obarala rekorde, bar što se tiče turizma. U 2020. su im, s obzirom na okolnosti, prihodi opali i do 70 posto. Ipak, dizanje cijena u 2021. vratilo je turistički sektor na noge i mnogima omogućilo nastavak poslovanja, kao i oporavak prihoda.
Tako biste, primjerice, u 2019. za prosječnu sobu u hotelu u srcu sezone platili 127 eura, dok bi istu, dvije godine kasnije, dobili za 135 eura. Naravno, statistike se značajno razlikuju ovisno o kategoriji hotelskih smještaja; hoteli s pet zvjezdica su tako imali najmanji pad prihoda, uzevši u obzir cijenu sobe i zauzetost. Drugim riječima, u sezoni je popunjenost petozvjezdanih hotelskih soba bila 81 posto, dok je dvije godine prije bila na 90 posto.
Oporavak turizma dogodio se i zbog toga što su kompanije imale više vremena da se prilagode uvjetima, kao i pripreme za sezonu pod datim uvjetima. Iz tog je razloga, u odnosu na rekordnu 2019., bilo otvoreno 105 posto kampova i 91 posto hotela, prenosi Dalmacija portal.
Ostatak Mediterana je, s druge strane, bio pogođen padom u noćenjima od 38 posto u odnosu na 2019.
Potencijal luksuznog turizma u Hrvatskoj
Turizam je generalno jedna od najznačajnijih grana za gospodarstvo u Lijepoj Našoj. Promjene u ponudi i potražnji te rast luksuznog turizma u Hrvatsku dovodi drukčiji profil gostiju što daje novu dimenziju rasta cjelokupne grane. Tako se može istaknuti da se takav tip turizma prvenstveno veže uz visoku gastronomiju, sigurnost, ugodno okruženje, ali i odgovorni razvoj te održivi turizam same destinacije. Fokus, naravno, pokriva širu sliku - ekološku, ekonomsku i društvenu održivost.
Naša zemlja ima ogroman potencijal kao i mogućnosti za razvijati luksuzni turizam - što su neke destinacije već prepoznale, pa to uvelike i čine. Upravo zbog toga, primjerice, imamo desetak restorana s Michelinom zvjezdicom, kao i gotovo 70 onih s Michelinovom oznakom.
Upravo je zbog gostiju veće platežne moći došlo do najmanjeg pada ukupnog prihoda u hotelima s pet zvjezdica u prošloj godini. Ta je kategorija posjetitelja, osim na skuplje smještajne jedinice, trošila i na ostale usluge koje im je odabrala destinacija nudila. Prošla je godina time pokazala da su se zapravo najkvalitetniji objekti pokazali najotpornijima na krizna vremena.
Turistički sektor u Hrvatskoj dobiva 2,2 milijarde kuna bespovratnih sredstava predviđenih za tranziciju cjelokupnog sektora. Od spomenutog će iznosa 930 milijuna biti izdvojeno za diverzifikaciju turističke ponude i razvoj autentičnih proizvoda, dok će otprilike 1,2 milijarde kuna otići na tranziciju poduzetnika u turističkoj sferi na digitalno “zeleno”.
Povećanje ulaganja u sadržaje koji će privući bogatije goste neće umanjiti kvalitetu ostalih smjerova u kojima se razvija hrvatski turizam - naprotiv, stvorit će raznovrsniju ponudu za ljude različitih platežnih moći, kao i afiniteta, tako da će svatko moći pronaći nešto za sebe.
vzaktualno.hr