U varaždinskom Dječjem vrtiću „Bajka” trenutno je 28 potencijalno darovite i talentirane djece. Kako bi osvijestili problematiku darovite djece, stručnjaci iz dječjeg vrtića Bajka obilježili su 21. ožujka njihov dan. Vrtić se na prijedlog mališana odlučio digitalizirati te su organizirane radionice robotike i bespilotnih letjelica za djecu – „Malci digitalci“ i „Leti,leti dron“. Radionicu robotike održali su Tomislav Leček, prof. informatike i Adam Kazić, učenik III. OŠ - polaznik robotičke grupe. Suradnjom vrtića i škole istaknuta je važnost međusobne razmjene znanja i iskustva u radu s darovitim pojedincima. Klub ljubitelja bespilotnih letjelica prezentirao je djeci mogućnost izrade vlastitih dronova, aviona i sl. te suvremenu tehnologiju u upravljanju istim.
Dječji vrtić Bajka aktivno radi da podizanju kvalitete verificiranog programa za darovitu djecu – formiranje novih specijaliziranih igraonica za darovite, program mentoriranja, implementacija kreativnog kurikuluma u redoviti program, međunarodna edukacija vrtićke psihologinje za specijalistu za rad s darovitom djecom ( RITHA trening, Radboud University iz Nizozemske te edukacija i suradnja vrtićkih stručnjaka sa udrugom za darovitu djecu iz Zagreba – Vjetar u leđa. Iz vrtića ističu kako žele biti dio promjene te pružiti darovitoj djeci kvalitetno okruženje za učenje ali isto tako podržati potrebe sve djece koja žele učiti u obogaćenoj vrtićkoj okolini usmjerenoj na razvoj ključnih kompetencija 21. stoljeća.
U današnje vrijeme kada se bilježi povećani „odljev mozgova“ iz zemlje, važno je posvetiti pažnju kvalitetnom odgoju i obrazovanju sve djece a posebice one s posebnim potrebama. Posebne potrebe svakako imaju darovita djeca koja se razlikuju po načinu učenja od svojih vršnjaka, neurofiziološkom, kognitivnom i socio-emocionalnom funkcioniranju. Darovita su djeca vrlo maštovita i kreativna te umno sazrijevaju brže od svojih vršnjaka. Postavljaju puno pitanja, logički brže zaključuju, mogu analizirati, sintetizirati i stvarati samo sebi znane putove rješavanja složenih zadataka, a posjeduju i druge umjetničke, jezične, glumačke sposobnosti. Upravo zbog svojih „drugačijih“ sposobnosti zahtijevaju i „drugačiji“ pristup u odgoju i obrazovanju te mogućnosti da zadovolje svoje povećane apetite za znanjem. Nažalost, darovita djeca na razini sustava ostaju gotovo neprimijećena, sa njima se ne radi na primjeren način, onoliko koliko bi trebalo, postaju vrtićki ili školski „problem“ a kronično nedostaje i educiranih stručnjaka koji bi im se sustavno posvetili.
vzaktualno.hr