Međimurska županija lider je mnogim segmentima, a sudeći po brzini turističkog razvoja i danas objavljenom Javnom pozivu za dodjelu bespovratnih potpora u turizmu Međimurske županije za 2021. godinu i bespovratnih potpora za sufinanciranje rada turističkih agencija /organizatora putovanja u 2021. godini, turistička sezona u Međimurju razgranati će se u punom cvatu.
Radi ublažavanja negativnih posljedica pandemije COVID – 19, posebice u financijski najugroženijem turističkom sektoru, Međimurska županija ovim potporama ima cilj potaknuti porast turističkog prometa i turističke potrošnje na području Međimurske županije.
Predmet prvo navedenog Javnog poziva je dodjela bespovratnih potpora za sufinanciranje turističkih projekata s ciljem unapređenja i razvoja turizma u Međimurskoj županiji. Financijska sredstva za realizaciju ovog projekta u iznosu od 400 tisuća kuna osigurana su u proračunu Međimurske županije.
Financijska sredstva za realizaciju drugog navedenog poziva u iznosu od 50 tisuća kuna. Potpora Međimurske županije iznosi 50 kuna po ostvarenom turističkom noćenju na području Međimurske županije, a potpore će se isplaćivati na temelju prijava organizatora putovanja i to do kraja 2021. godine ili do iskorištenja predviđenih sredstava.
Sukladno objavljenim Javnim pozivima, danas 17. lipnja u konferencijskoj dvorani Pozoj Hotela Castellum održana je konferencija za medije.
U razdoblju od 01. siječnja do 15. lipnja ove godine u odnosu na 2019. godinu Međimurje je ostvarilo 86 posto noćenja i 87 posto dolazaka domaćih gostiju. 2020. godine zabilježen je porast od 27 posto u dolascima i 10 posto u noćenjima. To je podatak koji ohrabruje, koji dokazuje kako se ljudi okreću domaćoj kvaliteti, žele investirati i turizmu Međimurja dati dodanu vrijednost.
Matija Posavec, međimurski župan ističe kako su predstavljeni Javni pozivi ponos i poštovanje Međimurja budući da su dio strategije strateškog planiranja.
– Ako u bilo kojem segmentu želite određene rezultate i dugoročno postaviti neke stvari onda morate i na taj način i promišljati. Turizam nije grana do čijih se rezultata došlo preko noći nego jednim kontinuiranim, strateškim, sustavnim funkcioniranjem koji objedinjava nekoliko važnih segmenata – rekao je Posavec i naveo ulaganja lokalne i regionalne samouprave u javnu infrastrukturu na način ponude proizvoda turistu, u smislu dostupnosti i interesa.
– Taj interes i ta dostupnost očituje se u dosadašnjim projektima koje smo realizirali – od projekta Med dvemi vodami, rekontrukcije Matulovog grunta, projekta muzeja u našoj vojarni pa 4 interpretacijska centra – zlatarstva, glinarstva, skelarstva i onoga što sad slijedi. Također revitalizacija Starog grada kao najveći kapitalni projekt u očuvanju kulturne baštine koji će za koji dan biti otvoreni i još jednog izuzetno značajnog projekta – gradnja vidikovca na Mađarkinom bregu koji je jedan segment najvećeg ulaganja Međimurske županije i svih popratnih institucija. Drugi segment je ono generalno ulaganje u infrastrukturu – dobre biciklističke staze, dobre ceste, mogućnost lakšeg dolaska na ovo područje. Treći segment je uključivanje onih najključnijih dionika u sustavu turizma, a to su vlasnici OPG-ova, poduzetnici koji su poljoprivrednici na taj način da ih vi potičete da oni stvaraju dodanu vrijednost – objasnio je Posavec.
Dodana vrijednost turizma Međimurske županije u proteklim godinama je upravo turistička potpora koja se očitovala u 106 konkretnih projekata u turizmu od čega je 84 nova projekata. Vrijednost od 2,5 milijuna kuna uložena je os strane Međimurske županije.
Rudi Grula, direktor Turističke zajednice Međimurske županije ističe kako u Međimurje većinom dolaze gosti koji sami rezerviraju smještaj što je svojevrsan problem.
– Naši podaci iz e-visitora, ali i drugih istraživanja govore da k nama dolaze gosti koji si u 90 posto sami rezerviraju svoj smještaj. Dakle, to su individualni gosti i ti gosti su nama izuzetno dragi, ali to je možemo reći organizacijski, a i na svaki drugi način najzahtjevnija klijentela. Budimo iskreni, puno je jednostavnije raditi kad imate organiziranu grupu za koju znate koliko je to ljudi, što oni žele vidjeti, kada dolaze, koliko će potrošiti – rekao je Grula i naglasio kako je intencija potpora, odnosno mjera, podići broj organiziranih dolazaka turista.
– Dosadašnji rezultati koje smo ostvarili u hotelu Castellum pokazuju da se velik napredak može postići uz predan o fokusiran rad, čak i u izazovnim vremenima. Želim naglasiti kako je od iznimne važnosti u cijelom procesu unapređenja turističke ponude Međimurske županije možemo regionalno vodstvo prepoznajte i potiče naše nastojanje. Zajedno možemo učiniti velike korake u razvoju ove destinacije – poručio je na kraju voditelj hotela Castellum, Marko Gulin.
mčaržavec/vzaktualno.hr