Ministar mora, pomorstva i infrastrukture Oleg Butković u ponedjeljak je posjetio Novi Marof, Varaždinske Toplice i Varaždin, kako bi dao podršku HDZ-ovim kandidatima na predstojećim izborima, ali i kako bi se upoznao s određenim prometnim i infrastrukturnim problemima.
Na željezničkom kolodvoru u Varaždinu Damir Habijan, kandidat za gradonačelnika, skrenuo je pozornost na problem „Kućanske rampe“.
– To mjesto u zadnje vrijeme, s obzirom na novu urbanu izgrađenost tog dijela grada, dijeli grad Varaždin na dva dijela i otežava promet i sigurnost građana. Bilo je nekoliko inicijativa, ali se s mrtve točke nije pomaklo. Novih 200-tinjak stanova je u tom dijelu grada i to je problem za budućnost – rekao je Habijan, a kandidat za njegovog zamjenika Denis Čupić govorio je o gospodarskom programu i željeznici u Varaždinu.
– Varaždin se mora jače osloniti na željeznicu. Svi smo svjedoci da je u mandatu Milanovićeve vlade iz Varaždina povučena HŽ Infrastruktura u Koprivnicu. Varaždin je izgubio značaj koji je uvijek imao kao prirodno logističko čvorište, kako željezničko tako i cestovno. Jedna od glavnih gospodarskih mjera u našem programu je ponovno pozicioniranje Varaždina kao centra regije pojačanim valoriziranjem željeznice. Mjere su i povratak HŽ Infrastrukture u Varaždin kroz jaču aplikaciju i apsorpciju EU sredstava, razvijanje željeznice i drugog cestovnog prstena oko Varaždina, slično kao što to radi Split. Jedna od malih mjera koja se sigurno može realizirati u kratkom periodu je rješavanje željezničkog prijelaza tzv. Kućanske rampe koji dijeli grad na dva dijela, doslovno istočni dio grada pretvara u periferiju Varaždina. Vjerujemo da kroz dostupna sredstva i europskih fondova rješenje se može vrlo lako, unutar perioda od dvije godine, realizirati i barem djelomično umanjiti taj negativan efekt – kazao je Čupić.
Potom je ministar Butković naglasio da je došao dati podršku Habijanu i timu, ali i upoznati se problemima.
– Pruga dijeli grad na dva dijela i nešto se mora napraviti. Izgradnjom naselja i naseljavanjem ljudi će se stvarati prometni kolaps. Problem treba riješiti u suradnji s Gradom Varaždinom. Razgovarao sam s upravom HŽ Infrastrukture da mi preuzmemo projektiranje i da vidimo koje je rješenje, denivelacija ili izmještanje. Predložio sam i da se sagleda problem željezničkog kolodvora koji treba obnoviti i rekonstruirati. Sredstva u Europi ima. Otvoreni smo za suradnju da pomognemo Gradu u rješavanju jako bitnog problema. Nije do sada bilo razgovara. Nije bilo konkretnih zaključaka. Očekujem da nakon 21. svibnja to zajednički riješim s novim gradonačelnikom – rekao je Butković i nastavio o vraćanju HŽ Infrastrukture.
– Mislim da je to bila nepravda. Ne umanjujem značaj Koprivnice, ali znamo što je Varaždin i kakav značaj ima za sjevernu Hrvatsku. U novom ustrojstvu HŽ Infrastrukture napravit ćemo sve da Varaždin bude logističko i željezničko središte što je oduvijek bio – zaključio je ministar prometa.
Saborski zastupnik Josip Križanić dodao je da je u Novom Marofu potvrđena izgradnja obilaznice, u Varaždinskim Toplicama izlaza s prilazne ceste prema autocesti za autobusni kolodvor te da se nakon dugo godina radi idejno rješenje za brzu cestu Varaždin – Ivanec – Lepoglava – Krapina kao i studija za državnu cestu D2 Cestica – Varaždin.
n.k. / www.vzaktualno.hr