Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u srijedu je bila na predstavljanju projekta Rekonstrukcija i dogradnja Regionalnog centra kompetentnosti inovativnih zdravstvenih tehnologija pri Medicinskoj školi Varaždin.
Vrijednost ovog projekta iznosi 48.799.878,03 kuna koliko je osigurano iz ESF, dok je ranije iz ERDF-a osigurano 29.889.999,94 kuna. Projektom se u RCK Medicinska škola Varaždin uspostavlja nova organizacijska struktura, intenzivira suradnja s relevantnim dionicima, osnažuju se znanja, vještine i kompetencije odgojno-obrazovnih radnika za razvoj/unaprjeđenje i provedbu programa redovitog strukovnog obrazovanja i programa obrazovanja odraslih, RCK se oprema specijaliziranom opremom za teorijsku i praktičnu nastavu, laboratorijske i kliničke vježbe, a radi postizanja agilnosti odgojno-obrazovnog sustava RCK naspram potreba tržišta rada u zdravstvu i profiliranja budućih radnika s praktičnim znanjima.
Divjak je između ostalog istaknula da je za reformu strukovnog obrazovanja osigurano više od 1,8 milijardi kuna iz fondova EU-a, a važan dio te reforme su upravo Regionalni centri kompetentnosti.
– Do prije tri godine o strukovnom obrazovanju se puno govorilo, ali se gotovo ništa nije ulagalo, tako da, kad sam došla na mjesto ministrice prije tri godine, prvi projekt koji smo osmišljavali bio je onaj strukovnog obrazovanja i modernizacije i u tom smislu se izmijenio zakon i omogućilo veliko povlačenje europskih sredstava za regionalne centre kompetentnosti. Ukupno ih u Hrvatskoj ima 25 i ulaganje je ogromno, to je 1,8 milijardi kuna, i to ne samo u infrastrukturu, nego i u razvoj svih programa i modernizaciju svega onoga što je potrebno da bi strukovna škola postala središte ne samo edukacije, nego i razvoja istraživanja, ulaganja, inovacija i kreativnosti. U tom smislu smo mi poticali škole da se međusobno povezuju i konkretno u području zdravstva, a u području zdravstva četiri su centra kompetentnosti diljem Hrvatske. Uz svaki od njih još je nekoliko škola vezano koje zajedno s njim osmišljavaju i rade kurikulume – rekla je Divjak i dodala da je projekt Medicinske škole Varaždin bio najbolje ocijenjen.
Ravnateljica škole Mirjana Grabar Kruljac pojasnila je kao će izgledati budući centar.
– Prvi dio je rekonstrukcija i dogradnja postojeće zgrade. Ovu staru zgradu pretvaramo u specijalizirane kabinete, laboratorije, bolesničke sobe, operacijske sale, dakle sve što jedna bolnica ima, imat će i naša zgrada. U nastavku ide dogradnja u koju ćemo smjestiti općeobrazovne predmete, fizikalnu medicinu, rehabilitaciju i dvoranu za neuro-senzomotoričke poteškoće. Trenutno nemamo prostornih kapaciteta za sve te aktivnosti koje mislimo provoditi. Drugi dio priče, oprema, za koji smo dobili gotovo 50 milijuna je nešto što čini centar centrom. Smisao centra kompetentnosti je da je svojim aktivnostima u stanju odgovoriti na najnovije izazove, konkretno u našem slučaju u medicini. U medicini ne bi smjelo postojati područje u kojem naš polaznik, ako govorimo o obrazovanju odraslih, ili učenik, ne bi imao vještine i kompetencije. Njegovi ishodi u učenju trebaju korespondirati s potrebama rada recimo u intenzivnoj njezi. Osoba koja prođe kroz naš centar sljedeći dan se treba moći zaposliti u Hrvatskoj, Švicarskoj, Londonu bez da joj je išta strano – kazala je Grabar Kruljac.
Ministrica Divjak je na kraju dodala da nam je važna fleksibilnost u obrazovanju.
– Često se dogodilo da škola ima neki program i taj isti program provodi 20-25 godina bez obzira kakve su potrebe. Tu postoje dvije stvari, broj ljudi koji se upisuje, znači tu moramo biti fleksibilni prema potrebama, a drugi dio je da se ti programi puno brže mijenjaju. Ako se struka mijenja, centri služe tome da se relativno brzo i fleksibilno mijenjaju programi, a da škola ima sve od laboratorija do kirurške sale – zaključila je Divjak.
n.kalajdžija / vzaktualno.hr