Dan darovitih učenika u Krapinsko-zagorskoj županiji obilježava se još od 2014. godine, a ove godine se obilježava ne samo Dan darovitih učenika nego Mjesec darovitosti koji će se obilježavati od 21. ožujka do 21. travnja, najavljeno je na dašanjoj press konferenciji za novinare. Podrška darovitoj djeci u Krapinsko-zagorskoj županiji daje se tijekom cijele godine kroz centre izvrsnosti kojih na području županije ima sedam, a ove godine predviđen je cijeli niz aktivnosti za djecu, mlade, za odgojno-obrazovne djelatnike, ali i za roditelje.
U posljednjih 12 godina za razvijanje darovitosti kod djece Krapinsko-zagorska županija napravila je mnogo, a i sam župan Željko Kolar kazao je kako je ponosan na sve ono što se napravilo u obrazovnom sustavu na području županije, a sve zahvaljujući profesoricama, mentorima, ravnateljima koji su pružali podršku darovitoj djeci.
-Darovitu djecu treba njegovati kao cvijet i održavati ga. Kako bi se darovita djeca mogla razvijati potrebna je edukacija roditelja koji prvi prepoznaju darovitost kod svoje djece. Zatim edukacija teta u vrtiću, učitelja u osnovnim školama i profesora u srednjim školama. Razvijanje te darovitosti je jedan kontinuitet koji je potrebno postignuti da bi rezultat koji se očekuje došao u punom opsegu. Nadareni i iznadprosječno talentirani ljudi tu ti koji su u povijesti radili razliku, u pojedinim vremenskim prilikama, svojim idejama i inovacijama radili su razliku. I ako želimo biti napredno društvo, ako želimo maksimalno koristiti sve blagodati novih tehnologija, pamentije inteligencije, robotike, ali i matematike, književnosti, prirodoslovlja, poduzetništva - rekao je župan dodavši kako nadarenoj djeci treba pružiti svu potrebnu pomoć, ali i pustiti ih u isto vrijeme da normalno odrastaju, da se druže sa svojim vršnjacima.
Na županove riječi nadovezala se zamjenica župana Jasna Petek koja je istaknula kako nastoje odgovoriti na sve potrebe koje se javljaju zbog pružanja podrške darovitoj djeci i mladima u školama na području županijie.
- Važno je napomenuti da stručnu potporu u kreiranju politika za podršku darovitoj djeci i mladima od 2014. godine pruža radna skupina obrazovno-odgojnih djelatnica, entuzijastica koje su se organizirale pod našom koordinacijom u Radnu skupinu za podršku radu s darovitom djecom i mladima “Futura“. Početno nas je bilo sedmero, danas nas je 12-ero – istaknula je Petek i dodala kako je cilj podrška svima koji se žele baviti darovitošću i koji osjećaju potrebu za tim, a nisu sigurni kako.
Tijekom cijele godine održavaju se radionice za talentirane i darovite učenike koje se kontinuirano provode u školama za vrijeme zimskog i proljetnog odmora učenika. Djelatnici koji su se opredjelili za rad s darovitom djecom i mladima uključeni su u međunarodni Rita program koji po završetku polaznicima nudi stjecanje certifikata Rita i međunarodnu certifikaciju za provođenje rad s darovitima.
-U našoj županiji to su Brankica Žavužić, psihologinja SŠ Krapina, Danijela Paradi, profesorica biologije i kemije iz OŠ Bedekovčina, Martina Jurmanović, psihologinja iz OŠ Janka Leskovara Pregrada, Vesna Pisančić, profesorica informatike iz SŠ Zlatar, Tamara Bilanko, profesorica stručnih predmeta iz ŠUDIGO-a, Jelena Debobović Gorupec, profesorica matematike iz klanječke osnovne škole i Martinja Dinjak, zapolenica Centra za vanjsko vrednovanje iz Zagreba, ali je i dalje članica naše radne skupine – završila je zamjenica župana.
Predsjednica Radne skupine za podršku darovitim učenicima Futura Vesna Tomurad kazala je kako postoji pitanje zašto pružiti podršku darovitoj djeci i kako se ono može pogledati s dvije perspektive.
– Jedna perspektiva je pozicija prava darovite djece, dakle kao i sva ostala djeca koja se školuju, tako i darovita djeca imaju pravo na školovanje usklađeno sa svojim potrebama. Druga perspektiva koju imamo je zajednica, da vidimo radi li se na pravi način s darovitima ili ne. Kad pogledamo neke ekonomske pokazatelje, ispada da daroviti pojedinci predstavljaju jedan značajan resurs razvoja zajednice, drugim riječima, da se svaki uložen novčić u darovite višestruko vraća, a s druge strane to je jedan vrijednosni sustav, da se ulaganjem i iskazivanjem brige prema darovitima radi korak prema društvu koje cijeni stručnu sposobnost i izvrsnost u svakom smislu – pojasnila je Tomurad i dodala kako briga za darovite može biti i pokazatelj razvijenosti neke sredine.
Profesorica biologije i kemije u Osnovnoj školi Bedekovčina Danijela Paradi istaknula je kako izazovi koji u današnjem svijetu stoje pred nama, misleći pritom na različite ekonomske krize, čak i ratove i epidemije, zahtijevaju neka brza i vrlo kreativna rješenje te su mnoge razvijene zemlje upravo ulaganjem u obrazovanje i znanost, s posebnim naglaskom na darovitu djecu, vidjele odgovore na te izazove.
Dodajmo kako će se ove godine, od 21. ožujka do 21. travnja, radionice odvijati na devet lokacija i to:
- Centar izvrsnosti za informatiku, računalstvo, robotiku i nove tehnologije pružati potporu učenicima i osnovnih i srednjih škola na dvije lokacije i to u Srednjoj školi Krapina i u SŠ Zlatar
- Centar izvrsnosti za film, književnosti, video, fotografiju, radio, modnu i likovnu umjetnost i glazbu bit će u našem ŠUDIGO - u
- Centrr izvrsnosti za matematiku održavat će se također na dvije lokacije i to u u Osnovnoj školi Antuna Mihanovića u Klanjcu i u OŠ Marija Bistrica.
- Centar izvrsnosti za prirodoslovlje je u OŠ Bedekovčina
- Centar izvrsnosti za poticanje darovitosti u ranoj školskoj dobi je namijenjen djeci koja su još u predškolskim ustanovama odnosno vrtićima i za niže i više razrede osnovnih škola te je podrška za tu populaciju dostupna u OŠ Donja Stubica i OŠ Janka Leskovara u Pregradi
- Centar izvrsnosti za poduzetništvo biti će u Poduzetničkom centru u Krapini kroz program "Kreiraj svoju budućnost".