Svečanom dodjelom nagrada u salonu varaždinske Gradske vijećnice te tradicionalnim koncertom nagrađivanih učenika Glazbene škole večeras su završene 48. Varaždinske barokne večeri.
Nakon 12 festivalskih dana festivalski žiri kojim je i ove godine predsjedala dr. sc. Zdenka Weber, a članovi su mu bili Dada Ruža, Mats Liljefors, Davor Matačić i Predrag Šantek, nagrada „Ivan Lukačić“ za muzikološki rad dodijelio je muzikolozima Enniju Stipčeviću i Dariju Lazaru za muzikološku obradu hrvatske glazbene baštine, skladbi Francesca Sponge Uspera izvedenih na koncertu vokalnog ansambla Projekt Lazarus i solista japanskog Orchestra Libera Classica pod ravnanjem Darijana Ivezića, nagradu „Ivan Lukačić“ za izvodilački domet ansambla japanskom vokalnom ansamblu La Fonteverde i članovima Orchestra Libera Classica za koncert Madrigali Claudija Monteverdija te nagrada „Jurica Murai“ za najbolju interpretaciju violinistu Sretenu Krstiću i Zagrebačkim solistima za izvedbu ciklusa „Četiri godišnja doba“ Antonija Vivaldija.
– Varaždinske barokne večeri zbilja imaju jako dobru ponudu koncerata. Naši krasni prostori crkava i Starog grada daju mogućnost za manje ansamble, solističke, komorne ili pak veće. Ove godine su se ponovno pojavila djela koja su transkribirana i pripremljena za izvođenje profesora Ennija Stipčevića s kolegom Darijom Poljakom. Imali smo i odlične naše Zagrebačke soliste, a nagradu za najbolje izvedbe bilo je najteže odlučiti. Odlučili smo se za izvedbu Monteverdijevih madrigala jer to je izuzetno težak repertoar, a japanski pjevači, polazimo od toga da im je to ipak malo drugačija i stranija glazbena literatura, su to odradili odlično. Mislim da je publika bila oduševljena – rekla je predsjednica festivalskog žirija.
Koncerti 48. Varaždinskih baroknih večeri, njih 30, osim u Varaždinu, Trakošćanu i Varaždinskim Toplicama, izvedeni su u još deset gradova i mjesta u Varaždinskoj, Međimurskoj, Krapinsko-zagorskoj i Koprivničko-križevačkoj županiji, a pod zajedničkim nazivnikom „Total barok“ organizirana su i 23 dodatna programa, od japanskog kulinarstva, preko hina lutaka i origamija do haiku poezije.
– Bio je te velik festival koji je nadmašio samog sebe i u jednom je nizu svjetskih festivala koji imaju svoje mjesto na svjetskoj karti kulture. Nakon niza godina teško je reći koja je zemlja partner bila bolja. Ove godine se Japan dokazao kao izniman partner u ostvarivanju najviših umjetničkih dosega, sa svojim ansamblima, ali i pomoći, razumijevanjem i skromnošću. Možemo puno od njih naučiti, od divnog naroda, koji je pun emocija i svoju državu iznimno cijeni i voli – kazao je ravnatelj Varaždinskih baroknih večeri Davor Bobić.
– Varaždinske barokne večeri su ponovno potvrdile da su jedan od najboljih svjetskih festivala rane, barokne glazbe i da se potvrdilo da su Varaždinci sjajni domaćini, ljudi otvorenog srca, ali i ljudi koji znaju prepoznati vrijednosti ovakvih umjetničkih ostvarenja. Mogli smo slušati neka od najboljih djela ljudskog uma i duha uopće, kao što je Bachova misa u h-molu koja se ne izvodi često. To je pravi, istinski, estetski i umjetnički doživljaj. Jednako tako ove smo godine, zahvaljujući zemlji partneru, prijatelju Japanu, mogli uživati u japanskoj kulturi. U 12 dana mogli smo upoznati tu daleku, prekrasnu zemlju, široke kulture, tradicijske, ali koja je usvojila i europsku umjetnost. Mislim da će VBV s ovakvim konceptom koncerata u Varaždinu i izvan njega, stvarno postati najbolji veleposlanik Varaždina i varaždinske kulture. Činjenica je da smo uvršteni među 20 vodećih europskih festivala, tzv. intimnijih, ambijentalnih festivala potvrđuje da se VBV danas može ubrojiti u one vrijednosti Hrvatske koje nas mogu potvrditi u Europi – izjavio je gradonačelnik Ivan Čehok.
Na svečanosti u Gradskoj ćemo vijećnici predstavljen je i novi nosač zvuka Udruge Aulos pod nazivom „Za sva vremena“ koji donosi birane arije iz opera i solo popjevke u interpretaciji poznatih opernih pjevača, nekoć učenika varaždinske Glazbene škole.
A nakon Japana, Varaždinske barokne večeri vraćaju se u Europu.
– Iduće godine, nakon ovogodišnje prve azijske države, prelazimo u Skandinaviju, vraćamo su u Europsku uniju. Imat ćemo na programu skandinavski barok, umjetnike koji njeguju autentični stil barokne glazbe. Zemlja partner će biti Švedska, ali ćemo imati ansamble i iz Norveške i Finske. Bit će to još jedan u nizu velikih dosega ovog festivala – najavio je Bobić.
n.k. / www.vzaktualno.hr