Zbog zamjene IT sustava u svim bankama na prijelazu iz 2022. u 2023. godinu mnoge temeljne usluge koje koristimo i uzimamo zdravo za gotovo neće biti dostupne.
Kako za tportal.hr doznaju Nikola Sučec i Lucija Špiljak, banke, ali i Hrvatska narodna banka i Fina, počinju prelaziti na nove, euru prilagođene IT sustave u petak 30. prosinca te se zbog toga očekuju brojne poteškoće. Primjerice, svi nalozi koji se zadaju dan prije Stare godine bit će provedeni isti dan, no svi izvan tog roka bit će provedeni u ponedjeljak 2. siječnja 2023.
Osim toga, od subote 31. prosinca, tj. Stare godine, pa do ponedjeljka 2. siječnja 2023., građani neće moći pristupati mobilnom i internetskom bankarstvu, neće moći provoditi nikakve online transakcije s bankom niti će moći pristupiti većini bankomata.
Platni promet i internetsko bankarstvo trebali bi se vratiti u normalu 2. siječnja, no opet, prilikom provođenja tako opsežnog posla kao što je zamjena cijelog IT sustava u svim bankama može se očekivati da taj posao neće ići glatko, piše tportal.
Veliko je i neodgovoreno pitanje hoće li cijelo vrijeme raditi sustavi kartičnog plaćanja, zbog čega se građanima savjetuje da na vrijeme izvade gotovinu i strpljivo čekaju da prorade svi sustavi. Drugim riječima, ako ostanete bez goriva i odlučite natočiti auto u povratku s dočeka Nove godine, mogli biste se neugodno iznenaditi jer možda nećete moći platiti karticom.
Zbog prilagodbe na eure, digitalne usluge banaka bit će dostupne u smanjenom obujmu, uz povremene prekide u radu od kraja 30. prosinca te tijekom 31. prosinca i 1. siječnja, a svaka banka će u skladu s vlastitim planom prilagodbe svoje klijente pravovremeno i detaljno informirati o dostupnosti digitalnih usluga i kartičnog plaćanja.
Što se nedostupnosti bankomata tiče, građani će se moći koristiti bilo kojim bankomatom bez naknade sve do 15. siječnja 2023.
vzaktualno.hr/tportal.hr