Prošli tjedan održan je sastanak Županijskog stručnog vijeća učitelja informatike Varaždinske županije na kojem je 80-ak nastavnika raspravljalo o novom konceptu cjelodnevne nastave, a posebno su se dotakli prijedloga o smanjenju satnice informatike, s dva na jedan školski sat tjedno.
Naime, Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je prijedlog eksperimentalnog programa cjelodnevne nastave u kojem bi jedan od obaveznih predmeta bio Informacijske i digitalne kompetencije u trajanju od jednog školskog sata tjedno.
No, nastavnici Informatike Varaždinske županije naglašavaju kako u programu i u svim objavama Ministarstva nije navedeno da se postojeći predmet Informatika u tjednoj satnici od dva sata ukida. Stoga smatraju kako nije moguće da se prema riječima Ministarstva satnica predmeta Informacijske i digitalne kompetencije povećava, kad se u stvarnosti se sveukupno satnica smanjuje, priopćili su nastavnici informatike.
Upozoravaju kako je apsurdno, u današnje vrijeme brzo rastuće i sve prisutnije informacijsko-komunikacijske tehnologije, smanjivati satnicu Informatike kad bi ju u stvari trebalo povećati. Kao jedan od razloga za to navode da nastavnici u svim ostalim predmetima od učenika traže korištenje određenih alata poput Worda, PowerPointa ili Excela ili pak raznih multimedijskih i drugih alata što nije moguće ako rad u njima ne uvježbaju upravo na satu Informatike za što, tvrde, nije dovoljan samo jedan sat tjedno.
-Kroz Informatiku djecu se uči suradnji, radu na projektima, komunikacijskim vještinama, kritičkom mišljenju i kreativnosti što su temelji za razvoj inovativnosti i inovacija. U rapidnom razvoju svijeta tehnologija i virtualnog svijeta nužno je djecu poučiti i programiranju, ono se ne uči djecu samo pomoću raznih programskih jezika, već i pomoću raznih problemskih zadataka kojima se razvija logičko razmišljanje koje kasnije koristi i u svim sferama obrazovanja i života – mišljenja su nastavnici Informatike.
Škole se opremaju modernom opremom. Zadnji je primjer Carnetov katalog u kojem su škole, u sklopu projekta e-Škole, mogle odabrati opremu u određenoj vrijednosti. Pitanje je tko će i kada raditi s tom opremom ako se informatike svede na 1 sat tjedno.
Dodaju i da je Informatika sada većim dijelom izborni predmet, a skoro 95 posto učenika osnovnih škola Varaždinske županije odabire ga svojevoljno, pa se pitaju zašto im onda nametati da ovaj predmet imaju samo jedan sat tjedno. Upozoravaju i kako je jedna od bitnih tema sigurnost na internetu koja se ukidanjem jednog sata Informatike neće moći obraditi u potrebnom opsegu.
Bez dva sata Informatike, upozoravaju, učenici neće steći ni potrebnu podlogu za nastavak školovanja u srednjim školama i fakultetima.
-Smanjenjem satnice smanjit ćemo i ograničiti konkurentnost naših učenika na tržištu rada - naglašavaju nastavnici Informatike Varaždinske županije.
Posljednjih par godina provode se i razna testiranja koje provodi Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje. Ta se testiranja najčešće provode online, a sudjeluju učenici osnovnih škola. Također, učenici sudjeluju i u mnogim natjecanjima koja se isto provode online iako sama natjecanja nisu usko vezana uz područje informatike.
Učenici s područja Varaždinske županije prednjače i u brojnim natjecanjima iz Informatike, robotike, ali i u drugim područjima za koja je potrebno znati koristiti se nekim informatičkim programima i alatima. Rezultati i na tim natjecanjima će biti skromniji ukoliko dođe do smanjenja satnice Informatike.
-Ne treba zaboraviti i na Covid krizu tijekom koje je nastava odrađena online, koju bi bilo nemoguće odraditi da je Informatika bila samo teorijski i informativni predmet u školi. Također je sve više online testova, seminara, pa čak i cijelih studija, pa i za to treba pripremiti učenike. Za razvoj takvih vještina treba vrijeme i ponavljanje a za to nije dovoljno jedan sat tjedno - tvrde nastavnici Informatike Varaždinske županije.
Neodgovorni potezi smanjivanja satnice Informatike, koja je samo prije nekoliko godina uvedena po dva sata u sve razrede, dovode u pitanje ukupni kontinuitet hrvatskog školstva, a rezultat smanjenja satnice može biti i iseljavanje stručnog kadra iz Hrvatske budući da dosta nastavnika Informatike čekaju otkazi.
Posebno smeta nastavnicima Informatike Varaždinske županije što se drugim predmetima povećava satnica i uvode novi predmeti upitne kvalitete, a da se Informatici, jedinom predmetu uz koji je vezano najviše zanimanja i poslova, smanjuje satnica te i to što je nitko nije zastupao u skupini koja je izradila ovaj plan cjelodnevne nastave.
Zbog svega ovog, nastavnici Informatike Varaždinske županije apeliraju na sve koji donose ovakve odluke da se posavjetuju sa strukom kako ne bi dovodili u pitanje budućnost naše djece.
vzaktualno.hr