Nije neka novost da se za iste novce u posljednje vrijeme iz trgovina vraćamo s praznijim vrećicama, ali možda nismo svjesni koliko su poskupljenja u Hrvatskoj zapravo snažna.
Prema podacima GfK Centra za istraživanje tržišta koji svakodnevno prati kupovine hrvatskih kućanstava, u usporedbi sa studenim 2020. godine, najveći je porast cijena od čak 41 posto zabilježen kod suncokretovog ulja, piše N1.
I druga ulja i masnoće prate ovaj trend pa je tako, primjerice, cijena maslinova ulja rasla za 14 posto, svinjske masti 12, maslaca 17 posto.
Na drugom i trećem mjestu kad je riječ o najvećem porastu cijena su tonik s 21 posto i stopostotni voćni sok s poskupljenjem od 20 posto.
Od esencijalnih kategorija, uz ulja i maslac, na listi top 40 kategorija po rastu cijena su i brašno, sol, svježe i trajno mlijeko, biljno mlijeko, svježa riba, šećer, turska kava, piše N1.
Od ugađajućih kategorija na listi su, uz već spomenuti tonik, i cappuccino, delikatesna riba, vino, kolači i torte, premium pivo, čokolada, bomboni, chilled snack, keksi, slani štapići i pereci.
U čak 10 od ovih 40 kategorija rast cijena nije praćen rastom vrijednosti, javlja GfK.
vzaktualno.hr/N1