Dosta nas promjena očekuje usvoji li Hrvatski sabor prijedlog izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji je Vlada jučer uputila u saborsku proceduru.
Tako, primjerice, prijedlog zakona mladog vozača definira kao vozača motornog vozila do 24. godine života koji posjeduje vozačku dozvolu izdanu u Republici Hrvatskoj. Dosad nije bilo obvezno da takav vozač posjeduje hrvatsku vozačku dozvolu, piše Dnevnik.hr
Kad su u pitanju negativni bodovi i oduzimanje vozačke dozvole, granica za suspenziju vozačke dozvole je 9 negativnih prekršenih bodova za mlade vozače, dok je za ostale vozače 12 bodova. Vozač kojem je suspendirana vozačka dozvola može ponovno polagati vozački ispit dvije godine nakon oduzimanja dozvole.
Nadalje, u vozilima ćemo uskoro morati imati novi dokument, odnosno ''Zapisnik o tehničkom pregledu vozila'' i ''Zapisnik o tehničkom pregledu vozila na cesti''. Ukoliko je vozilo zbog neispravnosti isključeno iz prometa u Republici Hrvatskoj, ''Zapisnik o tehničkom pregledu'' i ''Zapisnik o tehničkom pregledu vozila na cesti“ je dopuštenje za ponovno sudjelovanje u prometu na cestama, a izvan RH je dokaz da je za vozilo obavljen tehnički pregled, bez obzira radi li se o redovitom ili izvanrednom tehničkom pregledu (detaljni tehnički pregled vozila na cesti).
Tu si promjene za vozače koji su vozili u alkoholiziranom stanju. Na izvanredni zdravstveni pregled bit će upućeni vozači, propisuje novi Zakon, koji su najmanje tri puta unutar rehabilitacijskog roka od tri godine, pravomoćno kažnjeni za prekršaj upravljanja vozilom s nedopuštenom količinom alkohola u krvi. Sada je ta obaveza predviđena samo za vozača koji je imao više od 1,5 g/kg alkohola u krvi i dovoljan je jedan takav slučaj.
Još jedna promjena vezana uz Zakon o prometu je ukidanje obveze obavljanja tehničkog pregleda novih motornih i priključnih vozila koja se registriraju u Republici Hrvatskoj, odnosno eliminiran je tzv. ''nulti'' tehnički pregled, odnosno tehnički pregled novih vozila. Takva vozila je potrebno podvrgnuti tehničkom pregledu nakon proteka razumnog roka njihove eksploatacije, kada se opravdano mogu očekivati određene neispravnosti koje negativno utječu na sigurnost prometa na cestama.
a.kučić/vzaktualno.hr/dnevnik.hr