Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!
  • Naslovna
  • Politika
  • Gospodarstvo
  • Sport
  • Događanja
  • Crna kronika
  • Hrvatska i svijet
  • PR članak
  • Lifestyle
  • Video
  • Arhiva
  • Home
  • Hrvatska i svijet
  • NOVA OPASNOST U PROMETU Električnih romobila sve više i nisu nimalo bezopasni. Treba li ih zakonski regulirati?

NOVA OPASNOST U PROMETU Električnih romobila sve više i nisu nimalo bezopasni. Treba li ih zakonski regulirati?

Hrvatska i svijet
22. rujna 2019.
mirela
926
Share
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Električni romobili, alternativa gradskom prijevozu, preplavili su ulice. Brzi su, a mogu biti i opasni, pa prometni stručnjaci i liječnici apeliraju da se hitno regulira njihova vožnja, tako da ih se prestane tretirati kao pješake već kao novu kategoriju u cestovnom prometu.

"Za e-romobile trebalo bi uvesti ograničenje brzine i ograničiti njihovo kretanje isključivo na biciklističke staze, no sada su ostali u sivoj zoni nereguliranog prometa", izjavio je prometni stručnjak Željko Marušić u razgovoru za Hinu istaknuvši da to pitanje nije neriješeno samo u Hrvatskoj, nego je problem prisutan i na svjetskoj razini.

I dok se u mnogim europskim zemljama vodi rasprava gdje električni romobili mogu voziti, Ustavni sud u Hrvatskoj odlučio ga je svrstati među pješake. To znači da se to pomoćno pješačko sredstvo može voziti po pločniku i nema obavezu kretanja po biciklističkim stazama. Za vožnju romobila nije potrebno imati vozačku dozvolu, kacigu, ni reflektirajući prsluk iako im brzina može doseći i 40 kilometara na sat. Brzina im nije propisana, ali se navodi da se romobilist "dužan kretati primjerenom brzinom na način da ne ometa ostale građane na cestama i javnim mjestima”.

Tako se aktualnim Zakonom o sigurnosti prometa na cestama vozač romobila smatra pješakom, može se kretati samo površinom kojim se kreću pješaci i zabranjena mu je vožnja kolnikom. U suprotnom, propisana je kazna od 300 kuna. "Nije problem samo u romobilima, već i u biciklima koji voze kolnikom ako nema staza. Apeliram da se resetira sadašnji sustav, da se i za romobile i za bicikle uvedu isti propisi, vožnja po biciklističkim stazama, a ako njih nema, da ih se preusmjeri na nogostup", kaže Marušić.

Pri tome treba ograničiti brzinu i za bicikle i za romobile na 5, 10, 15 i 20 kilometara na sat. Brzina ne bi trebala prelaziti 10 kilometara na sat u pješačkim zonama.

"Romobili su se pojavili kao grom iz vedra neba i zatekli zakonodavstvo. Sve ih je više, a sada se upalila crvena lampa i krajnji je trenutak da se to pitanje zakonski regulira, jer je lomova i sudara s pješacima sve više", upozorava Marušić. Iako mu nije poznato da je zbog e-romobila netko do sada poginuo u Hrvatskoj, sve je veći broj nesreća s lomovima. "Po zakonu velikih brojeva, u budućnosti će netko stradati. Ljudi se lome, to ne treba podcjenjivati", poručuje Marušić.

Smatra da su ljudi neozbiljno pristupili novom prijevoznom sredstvu koje postiže brzine i do 40 kilometara na sat. Zbog malih kotačića i visoke osovine vozač bude katapultiran, pada i razbija se na asfaltu, a vozači u Hrvatskoj nemaju ni zaštitne rukavice ni kacigu. Na 'Traumi' su liječili i pješake na koje su naletjeli romobili, no više stradavaju vozači, u omjeru deset prema jedan. Ima i slučajeva da vozači romobila stradaju od pješaka ili automobila koji im naglo izlete.

Treba regulirati korištenje romobila jer to novo prijevozno sredstvo sada može voziti svatko, od jedne do sto godina, bez ikakvih pravila. Ovo je u Hrvatskoj bila prva ozbiljna sezona s električnim romobilima, a Malović se boji da će od iduće godine biti puno više problema kada romobili postanu dostupniji i jeftiniji. "Trebalo bi apelirati na prometnu policiju da uvede nekakvu edukaciju za vozače romobila", ističe Malović.

Više pročitajte na: http://hr.n1info.com/Vijesti/a445615/Elektricnih-romobila-sve-je-vise-treba-li-ih-zakonski-regulirati.html?fbclid=IwAR0kt_1Q1ZYiy8_7ujHu5EIyAMgj1xs0Ecz1o1MxYCUu39Gmjc87q-yMqCo

vzaktualno.hr/n1info.com

mirela 1623 Posts   0 Comments

Prethodna Vijest

Kadeti Kajak kanu kluba Varteks nastupili su na Kupu mladih Grada Zagreba - evo rezultata
Sport
2019-09-22

Sljedeća Vijest

policija krađa ruksak
OPREZ! Obratite pozornost na ove trikove kojima se koriste džepari
Hrvatska i svijet
2019-09-22
Izdvojeno
Folklorni festival COFA donio svijet u srce Međimurja
Događanja
8. srpnja 2025.
Alenka Kučić
Potpisan ugovor za Smart city projekt u Ludbregu: Novi digitalni sustav javnog prijevoza i upravljanja prometom
Događanja
8. srpnja 2025.
Siniša Kalajdžija
Završeni 26. Šlingani dani – bogat program uz tradiciju, folklor i zajedništvo
Događanja
8. srpnja 2025.
Ivana
Održivi turizam u fokusu: Varaždin razvija plan uz podršku zajednice i stručnjaka
Događanja
8. srpnja 2025.
Alenka Kučić
Video & fotogalerija
FOTOGALERIJA Sedamdesetak varaždinskih višebojaca uživalo u kupanju, druženju i zabavi u Novom Vinodolskom
Fotogalerija
7. srpnja 2025.
Antunovo v Marofu: Tradicija, glazba i zabava ispunili gradske ulice i u nedjelju, ali brojnih sadržaja ima još!
Fotogalerija
17. lipnja 2025.
Povijest Krapine na malo drugačiji način…..
Fotogalerija
8. lipnja 2025.
FOTOGALERIJA Počela Maturantika: Stotine veselih maturanata prošetale Varaždinom
Fotogalerija
21. svibnja 2025.
FOTOGALERIJA Na Uskrsni ponedjeljak, dječje veselje ispunilo Park Velika graba u Sračincu
Fotogalerija
22. travnja 2025.
Aktualno.hr - Čitaj, slušaj, gledaj!

© 2025 Vox media d.o.o. – za marketing i komunikaciju

Impressum
Uvjeti i pravila korištenja | Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka
Cjenik oglašavanja

  • Developed by Online-press ltd.

Koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najbolje iskustvo na našoj web stranici. Informacije o kolačićima koje koristimo ili opcije za isključivanje kolačića možete pronaći u Uvjeti i pravila korištenja i Izjava o privatnosti i sigurnosti podataka

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.