Cijene novi automobila, osobito onih koje hrvatski građani najviše kupuju, mogle bi značajno porasti i to zbog novih pravila Europske unije. Razlog za to je što će se prostrožiti mjerenje emisija CO2, pa će na hrvatskom tržištu porasti i trošarine koje se računaju i temeljem tih emisija. U to su, prenosi Novi list, uvjereni članovi saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu koji su zato početkom svibnja uputili dopis Ministarstvu financija.
U dopisu Odbor "izražava konstataciju da će uslijed promjene metodologije za izračun emisija CO2 doći do poskupljenja cijena osobnih vozila, što će u konačnici destimulirati hrvatske građane u kupnji novih osobnih vozila te negativno utjecati na sigurnost cestovnog prometa".
I u zaključku sa sjednice Odbora upozorava se na mogućnost poskupljenja osobnih vozila "zbog toga što sustav oporezivanja motorna vozila svrstava u porezne razrede i temeljem emisija CO2". Pritom Odbor napominje da nema ništa protiv prijedloga nove EU uredbe – o kojem su raspravljali i koji bi trebao pridonijeti smanjenju štetnih emisija – nego ih brinu samo trošarine.
Na potencijalni problem s trošarinama na sjednici Odbora upozorio je SDP-ov zastupnik Saša Đujić tijekom rasprave o hrvatskom stajalištu o novoj EU uredbi. Đujić je tada u raspravi istaknuo da će novi način mjerenja CO2 pokazati povećane emisije po svakom vozilu i da bi zato mnoga vozila mogla "skočiti u višu kategoriju" pa bi za njih i trošarina bila veća.
– Stroža mjerenja znače da će svi automobili imati više emisije CO2. Najniža klasa auta ući će u viši razred i to će značiti značajno poskupljenje – izjavio je za Novi list Đujić koji očekuje da će Ministarstvo financija korigirati razrede kako bi vozila i po novom mjerenju ostala u istim razredima.
- Na taj način nema nikakvog troška- kaže SDP-ov zastupnik - jer bi trošarine ostale iste kao dosad.