Vlada Republike Hrvatske prije 10 dana donijela je odluku o smanjenju trošarina i trgovačkoj marži te da će se korekcija cijena vršiti svaka dva tjedna, što je idući tjedan, piše Index.hr. Kako doznaje Nova TV, idućeg utorka vozače očekuje novi šok jer će cijene goriva vjerojatno opet rasti.
Ako bi se korekcija cijena dogodila danas, Eurosuper bi bio skuplji za 71 lipu te bi cijena po litri iznosila 14.20 kuna, dok bi oba dizela, i eurodizel i plavi, rasla za gotovo kunu i pol te bi bili 14.52 kune, odnosno gotovo 11 kuna po litri, piše Index.hr.
Nakon što je Vlada 7. lipnja smanjila marže za dodatnih 10 lipa i trošarine na benzinska i dizelska goriva ministar financija Zdravko Marić ocijenio je kako se vladinim mjerama sniženja trošarina na benzin i dizelsko gorivo te ograničavanjem marži daje doprinos tome da cijene derivata ovaj tjedan dodatno ne rastu, a vjeruje da zbog tih mjera ne bi trebalo doći do poremećaja u opskrbi.
Ipak, analitičari očekuju daljnji rast cijena goriva. Energetski analitičar Ivan Brodić za Novu TV rekao je da ćemo ući u začarani krug i pitanje je kako ćemo iz njega izaći.
-Dosada su energenti generirali inflaciju, sada će i sam rast cijena zapravo poskupljivati cijeli naftni, distributerski i proizvodni biznis – kazao je Brodić.
Ministar gospodarstva i održivog razvoja Davor Filipović u emisiji HRT-a komentirao je što možemo očekivati u tjednima koji su pred nama.
-Možemo znati što će se događati sljedeća dva tjedna. Što će biti nakon toga, mislim da se u ovim uvjetima neizvjesnosti ne može prognozirati. U ponedjeljak smo donijeli odluke o smanjenju trošarina i trgovačkih marži. Produžili smo period u kojem računamo cijene nafte i naftnih derivata, a ta je uredba na snazi idućih 30 dana – rekao je Filipović te dodao da ako će cijene goriva na svjetskim tržištima padati, onda će tako biti i kod nas.
Saborski zastupnik Mosta Zvonimir Troskot bio je gost Newsrooma N1 televizije gdje je pozdravio smanjenje trošarina. Ipak, velik problem vide u maržama.
-Nakon što su se marže smanjile na 65 lipa, mora se uzeti u obzir da se nabavna cijena nafte i derivata formira na temelju mediteranskog tržišta. Riječ je o ugovorima koji se sklapaju u lukama Genova i Laverna. Da bi se iz tih luka prevezla nafta u jadranske luke, poput Omišlja, postoje određene premije koje nisu uračunate u maržu koju je predstavila vlada. To moraju pokriti sami opskrbljivači. Dakle, moramo smanjiti i tih 65 lipa. Može se očekivati izazvana inflacija. Ako na ograničenu ponudu ograničavate i maržu, onda nakon mjesec dana povećavate i potražnju za tim gorivom, što dodatno podiže cijenu. Već sada vidimo da bi cijene mogle dosezati više od 20 kuna po litri, i to jako brzo – poručio je Troskot.
vzaktualno.hr / index.hr / dnevnik.hr