S kolodvora Zabok krenula je prva vožnja novog dizel-električnog motornog vlaka serije 7023, koji će prometovati na relaciji Krapina – Zabok – Zagreb. Ovaj suvremeni vlak, prvi od devet planiranih za puštanje u promet ove godine, donosi značajna poboljšanja u regionalni prijevoz, nudeći putnicima veću udobnost, sigurnost i ekološki prihvatljiviji način putovanja.
Na prvoj vožnji novog vlaka bili su državni tajnik Žarko Tušek iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, saborski zastupnik i gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije Gordan Kolak sa suradnicima.
Gradonačelnik Krapine i saborski zastupnik Zoran Gregurović istaknuo je važnost ponovnog uspostavljanja željezničkog prometa koji je zbog lošeg stanja pruge bio obustavljen te je zahvalio HŽ Infrastrukturi i Ministarstvu prometa na osiguranju sredstava za njezinu rekonstrukciju.
- Ono što me posebno veseli je izuzetno velika kooperativnost HŽ putničkog prijevoza kad su vlakovi ponovno počeli voziti. Mi smo dali neke sugestije vezano za vozni red, povećao se broj linija jer smo slušali građane i njihove sugestije na koji način da se vozni red prilagodi i da bude dostupniji svima. Moram priznati, tu smo naišli stvarno na jako pozitivan odjek u HŽ putničkom prijevozu, a najbolji pokazatelj je taj što je sve napravljeno dobro, što mi govore i lokalni željezničari. Isto tako na vlakovima je sve više i više putnika i to je ono što je dobro i što moramo cijeniti. Svakako onda moramo i putnicima osigurati udobnost vožnje, a ovim novim vlakom koji je stigao sigurno će se ta udobnost i kvaliteta same vožnje prema Zaboku, i dalje prema Zagrebu, povećati. Mislim da će putnici biti zadovoljni, a zadovoljni putnici će generirati i privlačiti nove putnike koji će se vratiti na željeznicu - rekao je Gregurović najavivši kako će uskoro doći i elektrobaterijski vlak te će ova dionica pruge biti stvarno iskorištena kako treba.
Puštanju u pogon prvog od devet novih dizel - električih vlakova kompanije Končar prisustvovao je i državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek, koji je tom prilikom istaknuo kako se time nastavlja veliki ciklus investicije u željeznicu odnosno u željezničku infrastrukturu generalno.
- U proteklih osam godina nabavili smo 61 novi vlak, a važno je reći kako je u dolasku 15 novih hibridnih dizelsko - električnih vlakova. Također, u ovom trenutku imamo natječaj za nabavku 13 novih vlakova, četiri baterijska, četiri elektro-baterijska, a ostatak su elektro-dizelski vlakovi. Kada govorimo o baterijskim i elektro-baterijskim vlakovima, radi se o prototipnim vlakovima koje je proizvela kompanija Končar. Znači radi se o jednoj izvrsnoj suradnji države, strukturnih fondova, pametnog planiranja razvoja naše flote, HŽPP-a i naravno hrvatske pameti, hrvatskog znanja i industrije u cijelosti - rekao je Tušek najavivši kako je pred nama desetljeće željeznice.
- Nakon što je Hrvatska obnovila strateške koridore u prometnoj infrastrukturi, u autocestovnoj infrastrukturi, nakon što smo obnovili naše zračne luke, pomorsku infrastrukturu, sada je pred nama desetljeće željeznice. U ovom trenutku aktivnih je gotovo 1,5 milijardu eura projekata - pojasnio je Tušek te dodao kako je ova obnovljena pruga Zabok - Krapina puštena u promet prošle godine i radi se o investiciji vrijednoj gotovo 15 milijuna eura.
Trenutačno se obnavlja i željeznički kolodvor u Krapini, gdje vrijednost radova iznosi gotovo 280 tisuća eura.
- Nastavit ćemo investirati dalje diljem Republike Hrvatske, na svim koridorima, što međunarodnim koridorima, TEN-T koridorima, što u regionalnu pružnu infrastrukturu, ali i lokalnu pružnu infrastrukturu. Uistinu možemo biti ponosni na ovo što se događa u ovom trenutku u željeznici i što je kontinuitet rasta putnika na našoj željeznici sve veći i veći. Željeznica je socijalno najdostupniji prijevoz i samo u Krapinsko - zagorskoj županiji, više od 2100 mladih učenika koristi besplatan prijevoz, gotovo 600 studenata i više od 6000 umirovljenika, a na razini Hrvatske te su brojke puno veće. Znači, ljudi vole željeznicu - zaključio Tušek.
Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić naglasio je kako su izuzetno ponosni na današnji dan i to što su napokon uspjeli Krapinu povezati sa Zabokom.
- Dnevno će biti četiri linije koje će izravno povezivati Krapinu i Zagreb, a naravno u ostatku dana će ovaj vlak prometovati na relaciji između Zaboka i Krapine. Negdje oko 17 linija ćemo dnevno uspjeti povezati. Inače imamo 37 linija između Zaboka i Krapine, a možemo se pohvaliti i s putnicima, naime Krapinsko - zagorska županija je u prošloj godini otpremila nešto manje od dva milijuna putnika - rekao je Ukić.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić istaknuo je kako je zadovoljan stanjem zagorskih pruga te nabrojao neke od projekata koji su u planu u narednom periodu.
- Trenutačno je u natječaju izrada studijske dokumentacije za kumrovečku prugu, u tijeku su i evaluacije pristiglih ponuda, a do kraja ovog mjeseca raspisujemo natječaj za izradu studijske dokumentacije za modernizaciju i elektrifikaciju pruge Zabok - Krapina - Đurmanec - državna granica. Isto tako, do kraja travnja odnosno do početka svibnja bit će pripremljen natječaj za izradu idejnih rješenja modernizacije pruge od Zaboka do Varaždina - rekao Kršić.
Predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak rekao je kako su u Končaru ponosni što imaju priliku raditi na proizvodnji vlakova za Hrvatske željeznice.
- Unazad nekoliko godina svjedočili smo vrlo intenzivnoj suradnji HŽPP-a i Končara koji isporučuje elektromotorne vlakove, baterijske vlakove, hibridni vlak i dizel-motorne vlakove. Ovaj vlak je dizel-električni vlak koji radi na dizel i to su rješenja koja su potrebna za ovaj dio pruga koje nisu elektrificirane. Končar ima širok raspon proizvoda koji može zadovoljiti sve potrebe hrvatskih željeznica i zajedno s njima sudjelovati na danjem razvoju željezničkog prijevoza – zaključio je Kolak.
vzaktualno.hr