U Multimedijalnom centru Zabok u utorak, 08. lipnja 2021. godine obilježen je završetak četverogodišnjeg projekta Baltazar – osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika za učenike s teškoćama u razvoju u osnovnim i srednjim školama na području Krapinsko—zagorske županije.
Projektom Baltazar 4 u osnovnim se i srednjim školama Krapinsko-zagorske županije u razdoblju od školske godine 2017/2018. do 2020/2021. osigurala potrebna podrška za ukupno 60 učenika s teškoćama u razvoju putem zapošljavanja 60 pomoćnika u nastavi. Partnerski pristup i projektne aktivnosti jačaju uspostavu stručnog i održivog sustava osiguravanja podrške učenicima s teškoćama, što doprinosi ostvarivanju prava na primjereno i inkluzivno obrazovanje, jednake mogućnosti za poboljšanje odgojno-obrazovnog uspjeha, uspješnu socijalizaciju i emocionalno funkcioniranje, osamostaljenje i razvoj vještina.
Zamjenica župana Jasna Petek naglasila je da projekt Baltazar obuhvaća sve aktivnosti kojima se osiguravaju pomoćnici u nastavi za djecu s teškoćama na području Krapinsko-zagorske županije.
– Nismo mogli obuhvatiti sve kroz projekt Baltazar, udruge s područja Županije, Udruga invalida Bedekovčina, Društvo distrofičara Krapina, Društvo multipleskleroze, Udruga sv. Ana iz Lobora i Udruga mladih Feniks iz Oroslavja, su preko natječaja osigurale još dodatnih 50 pomoćnika za jednu školsku godinu. Također, Krapinsko-zagorska županija u suradnji s gradovima i općinama osigurava još dodatno pomoćnike u nastavi financirajući 50:50% njihovih materijalnih davanja za svu djecu koja nisu uspjela dobiti pomoćnika u nastavi – objasnila je Petek i dodala kako je za kvalitetu ovog događaja zaslužan veliki broj stručnih suradnica, koordinatorica iz osnovnih i srednjih škola na čemu je Petek uputila zahvalu!
Jelena Bošnjak, koordinatorica za projekt Baltazar i stručna suradnica u OŠ Antuna Mihanovića u Klanjcu izdvojila je kako njihova radna skupina broji sedam članica koje su također koordinatorice u svojim školama.
– Imale su zadatak izraditi anketne upitnike za šest ciljanih skupina naših ispitanika koji su dionici projekata kojima su se osiguravali pomoćnici u nastavi i stručno-komunikacijski posrednici. Istraživanja smo proveli u periodu od 26. ožujka do 09. srpnja i imali smo jako lijep odaziv i rezultati su pokazali da su svi sudionici ispitivanja složni da je ovaj oblik pomoći i podrške izuzetno koristan i važan i da je i dalje potrebno osigurati pomoć za učenike s teškoćama na ovaj način – rekla je Bošnjak.
Andrea Rebić, stručna suradnica psihologinja, zaposlena u OŠ Viktora Kovačića Hum na Sutli, uključena u rad radne skupine za izradu publikacije u sklopu projekta Baltazar 4 ističe kako se njihova stručna skupina sastoji od devet članica.
– Naša je stručna skupina izradila, uz pomoć svih stručnih suradnica i učitelja na razini županije, publikaciju u kojoj su prikazani kratki primjeri životnih situacija učenika u školi i pokušali prikazati kako uz neka kreativna rješenja, uz razmišljanje izvan okvira možemo njima pružiti podršku i pomoći im da njihova svakodnevica bude ugodnija i uspješnija. Publikacija se sastoji od 36 situacija, sve škole u županiji će dobiti po dva primjerka i nadamo se da će ti primjeri poslužiti kao nit vodilja za daljnji rad, kao pomoć u radu i kao ideje za daljnji rad stručnjacima i svim osobama koje se bave radom s djecom s teškoćama – poručila je Rebić.
Robert Raužan Maloku kao pomoćnik u nastavi radi od 2015. godine.
– Svoje radno iskustvo stekao sam dijelom u OŠ Janka Leskovara u Pregradi, a sada radim u OŠ Đure Prejca u Desiniću. Moj rad je do sada obuhvaćao rad s djecom s ADD-om, ADHD-om i cerebralnom paralizom. Vrijednost ovog projekta najviše se očituje u prenošenju inkluzivnog pristupa iz teorije u praksu, a njegovu vrijednost s osobne strane gledam kao definiranje profesionalnog identiteta, formiranje i na kraju usavršavanje – rekao je Raužan Maloku.
vzaktualno.hr