Projekt na koji se dugo čekalo, a to je obnova željezničke pruge na dionici Zabok – Krapina, u punom je jeku, a kako teku radovi u ponedjeljak su u Štrucljevu provjerili gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i predstavnik izvođača radova Zvonko Dundović.
Obnova dionice duge 16 kilometara obuhvaća kompletnu zamjenu tračnica i pragova, obnovu kolničke konstrukcije na željezničko-cestovnim prijelazima, ugradnju novih pružnih oznaka te prateće radove na elektroinstalacijama. Izvođač radova vrijednih 13,5 milijuna eura (+ PDV) je tvrtka Swietelsky d.o.o., a rok završetka je šest mjeseci.
Gradonačelnik Gregurović objasnio je kako je ovo velik korak za Krapinu.
-Uistinu lijep rođendanski poklon našem gradu, s obzirom na to da smo nedavno proslavili Dan našeg grada, odnosno blagdan sv. Nikole. Nakon što je početkom godine obustavljeno prometovanje prugom zbog izuzetno lošeg donjeg ustroja, brzina je smanjena na 20km/h, prestali su voziti vlakovi. Prijevoz je organiziran autobusima, ali to je sigurno stvaralo veliki problem lokalnom stanovništvu koje putuje prema Zagrebu pa i onima koji gravitiraju prema Krapini, kao i brojnim učenicima koji su koristili vlak za dolazak u školu u Krapinu – rekao je Gregurović.
Istaknuo je da je nakon apela upućenih prema HŽ infrastrukturi i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture uslijedila brza reakcija, osigurana su sredstva, raspisan natječaj i radovi su brzo krenuli.
-Moram priznati da će to biti jedna izuzetno velika stvar za sve koji žive na ovom potezu od Zaboka do Krapine, da vlakovi opet počnu voziti. Očekuje se da će pruga u funkciji biti na proljeće, a osim toga, povećat će se brzina na samoj pruzi, što je posebno važno. Ovaj prvi korak je jako velika stvar za sve građane koji žive na ovom potezu. Kao član saborskog Odbora za promet, potičem takve projekte i revitalizaciju lokalnih pruga – rekao je Gregurović te izrazio zadovoljstvo što se priprema i dokumentacija za projektiranje i elektrifikaciju pruge prema Krapini.
Ivan Kršić naglasio je da po svom obimu i vrijednosti ovaj projekt nije velik kao neki projekti koje provode na glavnim koridorima, ali da je iznimno važan i za HŽ infrastrukturu i za ovaj kraj. Dodao je da je zadnji remont na ovoj pruzi napravljen prije 34 godine.
-Prije remonta, ovom prugom se putovalo oko pola sata, a sada će se vrijeme putovanja smanjiti na 15 minuta, dignut ćemo brzinu na 80 kilometara na sat, u pripremi imamo i projekt modernizacije i elektrifikacije ove dionice. Ovakvi projekti su, osim velikih koridorskih, važni za lokalnu zajednicu. Mi smo ove godine uspjeli osigurati kredit od 800 milijuna eura za remonte i rekonstrukciju lokalnih pruga koje nije moguće financirati iz EU fondova. Sljedećih deset godina nas svakako očekuje puno posla, kako na koridorskim, tako i na lokalnim prugama, a planiramo uložiti oko 6 milijardi eura i time ćemo obnoviti i rekonstruirati oko 40 posto mreže željezničke infrastrukture – istaknuo je Kršić.
Dodao je kako će na svim dionicama pruge biti povećana ne samo brzina, već i sigurnost te istaknuo kako vjeruje da će nakon obnove i na ovoj, kao i na drugim dionicama, biti više vlakova.
-HŽ Putnički prijevoz određuje koliko će vlakova prometovati po potrebama, ali vjerujem da će biti više vlakova na ovoj dionici nakon završetka obnove. Oni su i u postupku nabavke oko 30 putničkih vlakova, tako da će se i ovdje nešto pojačati. Mi sad radimo planove, Ministarstvo je osiguralo kredit, mi radimo četverogodišnji plan renovacije i remonta lokalnih i regionalnih pruga koje se ne mogu financirati iz EU fondova. Bilo je premalo ulaganja, pa su nam u principu sve pruge loše kao i ova – zaključio je Kršić.
Govoreći o zahvatima i radovima koji su obavljeni na dionici između Krapine i Zaboka, na pruzi Zabok – Krapina - Đurmanec, Dundović je objasnio da će se na 16 kilometara pruge između dvaju zagorskih gradova Zaboka i Krapine obaviti zamjena kolosiječne rešetke.
-Riječ je o osrednjoj obnovi pruge jer to ipak nije magistralna pruga, ali ovo je dostatno da vratimo projektiranu brzinu pa da Krapina bude povezana na obnovljeni dio koji spaja Zagreb, glavni kolodvor – kazao je Dundović te dodao da će, između ostalog, uslijediti uređenje prijelaza, odvodnje i proširenje trupa pruge.
ak/vzaktualno.hr